Klacht: reclame is misleidend

op 01 juni 2016 over Afterpay in de categorie Betalingsdiensten

recentelijk iets besteld met betaaloptie Afterpay, hierop is ene afwijzing gekomen, hierop heeft het bedrijf contact gezocht met Afterpay en ze geven aan dat het aan de klantgegevens ligt dat de bestelling niet door kan gaan. Gisteren zelf maar gebeld (70 cent voor gesprek + reguliere telefoonkosten) en vernomen dat ik een kopie van mijn ID moet maken en mailen naar een adres anders kunnen ze niets doen. Verderop in het gesprek heb ik vernomen dat Afterpay selectief mensen toelaat tot hun systeem, iets wat niet vermeld wordt in de reclame. Wat ook niet vermeld wordt is dat de goedkeuring/afwijzing kan komen naar aanleiding van naam, email,geboortedatum, ip adres. Zo vernomen van de medewerker. Het lijkt mij pure misleiding dat ze dan zo openlijk reclame maken over hun dienst.

reclame aanpassen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Afterpay over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Afterpay in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Afterpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Afterpay

Heeft op 01 juni 2016 om 13:24 geantwoord

Beste meneer Zwart,

Bedankt voor je bericht en je keuze voor AfterPay. Wij begrijpen dat je bij je bestelling bij Dekbeddiscounter.nl geen gebruik hebt kunnen maken van AfterPay.

We vinden dit erg vervelend en zouden je graag laten weten of er eventueel nog mogelijkheden zijn om gebruik te maken van AfterPay.

Omdat we hiervoor vertrouwelijke gegevens gebruiken, vragen we je om je te legitimeren. Hier lees je hoe je dit kunt doen: https://www.afterpay.nl/nl/consumenten/geenbestellingkunnenplaatsen.

Vertrouwende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Tamara
Klachten Manager AfterPay

Bericht van Afterpay

7 maanden geleden - Beste meneer Zwart, wat jammer om te lezen dat je het niet eens bent met de door ons geboden oplossing. Wij willen graag uw begrip vragen voor het feit dat AfterPay het risico van de betaling loopt. Daarom toetsen wij de bestellingen die worden gedaan. Zojuist hebben wij jou een bericht gestuurd met de uitleg over jouw bestelling. Met vriendelijke groet, Petra Klachten Manager AfterPay

Heeft op 09 juni 2016 om 08:31 geantwoord

Ik heb inderdaad de email gelezen welke ik van u heb ontvangen. U geeft aan dat u heeft getoetst of alles in orde was, toetsen doen jullie niet zelf toch, voor onbekende klanten? Experian is toch de instantie die het voor u afhandelt dan. Uw eigen personeel geeft aan dat voor u onbekende mensen via hun gaan en niet via jullie. Wel vreemd dat ik dan net na het indrukken van Bestellen al een afwijzing heb. Doen jullie wel onderzoek?

Verder en ook wat er in het onderwerp staat. Er wordt niets gezegd over de misleiding mbt de reclame, is het nu zo moeilijk om hierop te reageren.

Reactie van de melder van de klacht zeerboos46

6 maanden geleden - Aangezien het stil is vanuit Afterpay stuur ik nog maar een bericht met de laatste communicatie die is geweest. Ik heb contact gehad met Experian en deze heeft geen vermelding staan op mijn naam dus afwijzing, zo zegt Afterpay zelf, is onterecht. Bij navraag of ik dan nu wel gebruik kan maken van Afterpay wordt er gezegd dat dit niet kan. Dus met andere woorden sorry we hebben het fout gedaan maar herstellen beginnen we niet aan.

Bericht van Afterpay

6 maanden geleden - Geachte meneer Zwart, Zoals wij u reeds eerder hebben aangegeven kunt u op dit moment geen gebruik maken van onze betaalmethode. Wij snappen dat het voor u wellicht niet geheel duidelijk is wat daarvan de reden is echter kunnen wij u niet meer aangeven dan dat wij reeds gedaan hebben. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten. Met vriendelijke groet, Tamara Klachten Manager AfterPay

Reactie van de melder van de klacht zeerboos46

6 maanden geleden - In persoonlijk mailcontact met u heb ik gevraagd om de rede (op de manier zoals jullie het verwachten van de mensen) hierop heb ik diverse antwoorden gekregen die ik hier ook heb geuit. Nu geeft u het volgende aan "Wij snappen dat het voor u wellicht niet geheel duidelijk is wat daarvan de reden is echter kunnen wij u niet meer aangeven dan dat wij reeds gedaan hebben" Ik heb gevraagd om de rede, waar ik recht op heb om te weten, en blijkbaar willen of kunnen jullie die niet geven. Al met al ik heb veel zitten mailen met diverse bedrijven waaronder Afterpay, Experian en natuurlijk heb ik Dekbeddiscounter op de hoogte gehouden van alles. Misschien is het een idee om de communicatie naar de mensen te verbeteren, ik ben weken bezig geweest om te horen te krijgen dat de afwijzing een foutje betrof. Verder is het misschien een idee om de software te upgraden want ik ga ervan uit dat als er eenmaal een negatieve vermelding is vermeld deze ook niet weggehaald kan worden, ook als deze onterecht is.

Alle klachten die gemeld zijn door zeerboos46