Klacht: Rechtsbijstand nodig TEGEN verzekeraar DAS Rechtsbijstand

op 14 september 2017 over DAS in de categorie Verzekering

Al 2 jaar betaal ik premie. Destijds na veelvuldige reclame telefonisch verzekering afgesloten bij DAS. Na 2 jaar betalen heb ik een relatief hele kleine kwestie waarbij ik hulp wil en ook verwacht. Blijkt ineens onduidelijkheid te bestaan over de dekking, de tenaamstelling van de polis enz. Zaken die mij bij mijn aanmelding voor de verzekering geheel anders zijn voorgedragen. Ik voel mij opgelicht door DAS. Feitelijk krijg ik 0 dienstverlening voor 2 jaar premie betalen. Moet een geschil mbt een 87 jarige op een manier aanleveren die onmogelijk is gezien de hoge leeftijd van deze persoon. Ik vind het werkelijk ongehoord en voel mij opgelicht door deze – volstrekt – klantonvriendelijke en wollige organisatie, waarbij je meerdere mensen telefonisch krijgt te spreken en er voortdurend wordt geschermd met allerlei ondoorzichtige polisvoorwaarden, definities van geschillen enz. enz. Ik denk verzekerd te zijn bij een professionele organisatie maar daar blijkt niets van. Wordt feitelijk helemaal niet geholpen. Er wordt alleen geopperd wat ik zelf kan gaan doen ofwel advies. Advies wat ik overigens helemaal niet nodig heb. Wat ik zelf kan doen, kan ik zelf bedenken. Ik wil dat DAS het werk voor mij doet waar ik DAS voor betaal maar dat blijkt onmogelijk.

Ik heb per direct opgezegd. Durft men ook nog te zeggen dat dat niet kan ivm maandelijkse opzegging. DAS durft wel, dat moet ik ze nageven. Ik ga via andere rechtswegen, kijken of ik mijn premiegeld van 2 jaar terug kan vorderen. De laatste rekening die ik net heb ontvangen, betaal ik uiteraard niet, maandelijkse opzegging of niet. Een rechtsbijstandverzekering die zelf trucjes uithaalt om mensen geld afhandig te maken voor diensten die ze nooit leveren, ik vind het stuitend. Kan dit zomaar in Nederland? Ja dus...

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DAS over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DAS in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat DAS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DAS

Heeft op 27 september 2017 om 11:28 geantwoord

Geachte mevrouw,

Vanwege privacy overwegingen onderhouden wij rechtstreeks contact met u en niet via deze website.

Er is vanuit DAS, op directieniveau, schriftelijk naar u gereageerd naar aanleiding van uw telefonische klacht en uw klacht op klacht.nl d.d. 14 september 2017.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Servicemanagement DAS

Heeft op 27 september 2017 om 12:25 geantwoord

Mijn klacht is niet opgelost. Ze hebben slechts telefonisch hun standpunt aan mij geventileerd en daar houden ze star aan vast. Met een oplossing zijn ze al helemaal niet gekomen. Ik heb een hele nare smaak in mijn mond van DAS Rechtsbijstand. Ze doen in elk geval geen recht aan enig rechtsgevoel met hun werkwijze om in deze woorden te spreken. Daarnaast zou ik nog een bevestiging krijgen (waar ik niets mee kan overigens) van het telefonisch onderhoud en deze heb ik nog niet ontvangen. Tevens zou een andere afdeling mij bellen omdat er fouten zijn gemaakt bij mijn aanmelding, maar daar heb ik ook nog niets van gehoord. Ik krijg dan weer een uiteenzetting van het hoe en waarom, waar ik als klant niets aan heb. Herhaling van zetten. Het is een afschuifloket bij DAS, waarbij ze veel woorden gebruiken maar niets zeggen. Nogmaals er is geen sprake van enige oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door D. H.