Klacht: Recht op rijexamen en geld

op 22 mei 2020 over IQ-DRIVE in de categorie Rijscholen

Ik wil een onderbelicht onderwerp aan kaarten rondom de Corona en dat is faillissement van rijscholen en de daaraan gekoppelde gedupeerde leerlingen en examen kandidaten.

Er zijn rijscholen failliet gegaan cq staan op omroepen. Daarbij is de vraag of ze echt failliet zijn od de coroba crisis gebryiken on hun geld door te sluizen.Iqdrive is daarbij wel de meest verdachte. Nu zijn er vele leerlingen die al ingepland waren voor het examen bij CBR. Door de Corona crisis zijn de examens uitgesteld en heeft het CBR het betaalde lesgeld terug gestort op naam van de rijschool en niet op naam van de examen kandidaat. In de loop der tijd zijn rijscholen failliet gegaan en het geld is dus weg. De examen kandidaat kan nu geen examen meer doen omdat de rijschool geen nieuwe datum gaat plannen. Het enige wat de examen kandidaat kan doen is een nieuwe aanvraag doen via een andere rijschool. Gevolg is geen voorrang meer bij inplannen en opnieuw examen betalen. Er is momenteel geen enkele instantie die voor de gedupeerde opkomt. Het CBR had het risico moeten inzien dat rijscholen zouden om kiepen en geld nooit naar de rijschool mogen terug boeken. Het is het geld van de examen kandidaat en niet van de rijschool.

Kunnen jullie dit niet ter discussie brengen in jullie programma? Of zijn er andere die de 100derde gedupeerde kunnen helpen. Let wel het zijn veel al jongeren waar 250 euro of meer veel geld is.

Graag hoor ik een reactie

Als iqdrive de geplande examens door laat gaan. Eventueel door derde. Tevens teveel aan lesgeld terug storten. Tevens is CBR hierin ook een partij. Ze hadden nooit bij de Corona uitbraak de examen gelden moer terugstorten naar de rijscholen. Zo hadden kunnen verwachten dar dit kon gebeuren. Daarnaast is Molly, als financiële tussenpersoon tussen iqdrive en klanten, ook verantwoordelijk om het geld niet terug te betalen aan iqdrive maar naar de klanten

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IQ-DRIVE

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IQ-DRIVE nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Iqdrive gedeputeerde