Klacht: Qliner te vol

op 19 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik stap altijd in bij lijn 335 richting Heerenveen (volgens mij is Groningen de laatste halte) om 7:31, maar de laatste weken zit hij enorm vol en werden bij de halte jousterkade in Sneek een aantal keer voorbij gereden omdat hij vol zat, vaak als ik nog in de bus kon werden veel mensen ik Joure geweigerd.

Als er rond de ochtend spits een extra bus kan rijden tussen Sneek en Heerenveen

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 19 september 2018 om 08:28 geantwoord

Beste Develex,

Ik heb het zojuist inderdaad van een afstand moeten toezien. Ontzettend balen ja. Deze lijn heeft onze volle aandacht. We sturen de meldingen over de volle bussen direct door naar de regio welke moeten gaan uitzoeken wanneer en op welke tijden er versterking mogelijk is.Wij kunnen zien dat chauffeurs meldingen maken als een bus te vol is en zij mensen moeten laten staan, zij zullen ook aangeven dat versterking wenselijk is. Het is wel zo dat er bussen en dus chauffeurs beschikbaar moeten zijn op dat moment, dan zul je denken, er lopen hier genoeg chauffeurs rond, maar deze zijn weer ingepland voor andere ritten. Deze lijn heeft onze aandacht en wij zijn er mee bezig. Ik zal jouw signaal wederom doorsturen zodat ze weten dat ook vandaag dit het geval was. Ik hoop oprecht dat je snel verbetering gaat opmerken. Excuses voor het ervaren ongemak.

Zoë
Medewerker Klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door Develex