Klacht: Qbuzz 387 Gorinchem-Utrecht

op 17 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Iedere ochtend is de 387 richting Utrecht weer bomvol. Dit betekent elke ochtend stress of je wel kan zitten of überhaupt de bus in kan. Niet bepaald een lekkere start van de dag. Zelf neem ik altijd de bus van 7.26, maar van vrienden en kennissen heb ik begrepen dat elke bus tussen kwart voor 7 en 8 bomvol zit.

Mensen worden gestimuleerd om met het OV te reizen, om zo milieu bewust bezig te zijn, maar op deze manier wordt de verleiding om met de auto te gaan wel heel groot. Het is dat ik nu nog geen auto kan betalen en gratis met het OV reis omdat ik nog een student ben, anders had ik het zeker gedaan.

Ik zou heel blij zijn als er tussen 7 en 8 sochtens extra bussen in worden gezet, zodat ik en vele anderen niet elke dag beginnen met stress! Daarnaast zouden extra bussen ook stimulerend zijn om milieu bewust bezig te zijn. Ik hoop dat mensen het OV als iets positiefs zien en dat kan alleen bereikt worden als je zeker bent dat je mee kan rijden en zonder stress naar het station kan fietsen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 17 september 2018 om 09:36 geantwoord

Beste rozemarijnwieringa@gmail.com,

Niet leuk om te lezen dat onze Qliner 387 in de ochtend zo vol zit dat je er stress van hebt of je wel of niet met de bus mee kan. Begrijpelijk dat je hiervan baalt.

Je klacht heb ik intern doorgegeven in de regio zodat er naar de planning van materieel gekeken kan worden. Op dit moment is het op alle lijnen ontzettend druk en zetten wij tijdens de spits al onze beschikbare bussen in.

Excuses voor het ervaren ongemak en hopelijk ervaar je snel verbetering.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker

Heeft op 17 september 2018 om 19:09 geantwoord

Ik ben bang dat dit het antwoord is dat iedereen krijgt met een klacht. Er wordt gekeken naar een oplossing en zodra ik verbetering is zal ik het duimpje omhoog doen! Ik hoop echt dat er iets verandert en dat er binnenkort genoeg plek is voor iedereen die naar school/werk moet!

Alle klachten die gemeld zijn door rozemarijnwieringa@gmail.com