Klacht: Bieding en registratie door minderjarig niet kunnen annuleren

op 19 oktober 2015 over Proveiling.nl in de categorie Online Veiling

Staat bij opgelost dit klop niet!! In de oplossing word er van uitgegaan dan er geboden is via mijn account, dit is niet het geval. Onze minderjarige zoon heeft zelf een account aangemaakt en daarmee geboden. Blijkbaar is aanmaken account kinderlijk eenvoudig zonder gebruik van legitimatie.

Kreeg opeens een email dat mijn order klaar zou staan bij proveiling???? Het bleek om een Xbox te gaan gemaild met proveiling hierna bleek dat onze zoon van 11 geboden had. Blijkbaar is registratie zo kinderlijk eenvoudig dat jongen van 11 dit zo even doet. Helaas bied proveiling weinig coulance heb namelijk gelijk contact met hun opgenomen dat hier om minderjarige ging en dat bieding geannuleerd moest worden. Ging om een bod 25euro had keuze dit accepteren en xbox ophalen in Surhuisterveen of afkopen voor 15 euro. Voor de rest alleen maar domme opmerkingen via de mail van /Wellicht een goede leer voor uw zoon om de afkoop van €15,- zelf te betalen van zijn zakgeld zodat hij het nooit weer zal doen./
Maar voor hetzelfde had hij op een auto of boot geboden van paar duizend euro. Dan was de afkoop 30% van geboden bedrag geweest.

Kwijtschelding afkoop bedrag

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Proveiling.nl in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Proveiling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Proveiling.nl

Heeft op 10 november 2015 om 10:01 geantwoord

Conform artikel 3 sub 4, is de geregistreerde te alle tijde zelf verantwoordelijk voor de biedingen die gedaan zijn via zijn / haar account. In gevallen waarbij er onrechtmatig gebruik is gemaakt van het account, heeft de geregistreerde als optie om aangifte te doen tegen het ''misbruiken van privacygegevens''. Gezien het hier een familielid van de geregistreerde betrof en wij er niet vanuit gingen dat deze aangifte zou gaan doen hiertegen, hebben wij de andere twee opties benoemd die de klant op dit moment heeft. Namelijk de order betalen en afhalen op de daarvoor bestemde ophaaldag, of een afkoopnota betalen, welke 30% van het totaalbedrag bedraagt met een minimum van €15.-.

De geregistreerde is tijdens het aanmaken van het account zelf akkoord gegaan met de algemene voorwaarden, waarin hij gewezen werd op zijn plichten. Wij kunnen in deze niet over gaan tot de benoemde gewenste oplossing, daar deze in strijd is met de voorwaarden.

Heeft op 16 november 2015 om 12:48 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door T.Visser