Klacht: Promovendum komt toezegging dekking auto omhoog niet na

op 01 mei 2017 over Promovendum in de categorie Verzekering

Op vrijdag 21 april telefonisch contact gehad met Promovendum omdat ik al weken ervoor gevraagd heb op de dekking van mijn autoverzekering omhoog kon (van WA naar WA-plus). Deze dekking werd geaccepteerd door de afdeling acceptatie, nadat ik foto’s van alle zijden van de auto heb toegestuurd. Bevestiging op schrift volgt binnen een week.

Een week later heb ik nog steeds geen bevestiging ontvangen. Ook kan ik de wijziging niet terugvinden in mijn verzekeringsmap. Op vrijdag 29 april wederom telefonisch contact opgenomen hieromtrent. Men kan hier niks over terugvinden? Zodra er meer bekend is neemt men contact met mij op. Vandaag, 1 mei, een e-mail ontvangen. Zie hieronder:

”Beste mevrouw […..],

Onlangs ontvingen wij uw verzoek tot het wijzigen van de dekking van uw autoverzekering. Zojuist heb ik naar aanleiding van uw verzoek getracht telefonisch contact met u op te nemen.

Dekkingswijziging niet akkoord

Aangezien de auto al schade vertoont kunnen wij, in tegenstelling tot eerdere berichtgeving, uw verzoek tot het wijzigen van de dekking niet accepteren. De autoverzekering zal ongewijzigd voortgezet worden.

Indien een andere maatschappij uw auto wel wilt verzekeren op basis van WA + Beperkt Casco, kunnen wij uw polis tussentijds beëindigen”.

Zogenaamde autoverzekering voor hoger opgeleiden. Hebben zij tijdens de studie zelf nooit meegekregen dat een mondelinge overeenkomst ook rechtsgeldig is?

Bovendien hebben ze het over schade aan mijn auto. Ik neem aan dat de foto’s die de afdeling acceptatie heeft beoordeeld kan worden gebruikt bij eventuele schademeldingen in de toekomst, mocht er weer een poging tot diefstal of inbraak auto plaatsvinden. Immers, een gebroken ruit of gestolen airbag of whatever is heel iets anders dan lichte gebruikerssporen van ouderdom zoals her en der lakschade.

Ik kan er momenteel ook niks aan doen dat ik in een kansloze ghetto van Hellevoetsluis woon waar vernielingen, inbraken en weet ik het wat nog meer aan auto’s en in woningen plaatsvinden.

Als Promovendum de toezegging van vrijdag 21 april nakomt, hetgeen dus inhoudt: dekking omhoog van WA naar WA-plus.

Zo niet, dan neem ik naast de autoverzekering mijn inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering mee om elders te verzekeren, want dit is een schending van vertrouwen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Promovendum over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Promovendum in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door lolawendy1987