Klacht: Beschadiging bij levering van de kunststof voordeur.

user-1442199 op 31 mei 2018 over Profijtmeubel in de categorie Meubelwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

op 16-12-2017 hebben wij bij profijtmeubels een bankstel gekocht.
deze zou in de laatste week van maart of eerste week van april zonder problemen bezorgd worden. gezien het termijn wat wij hadden van de tijd van bestellen tot levering is ruim binnen het leveringstermijn van 12 tot 14 weken. uiteindelijk ontvingen wij op 19 maart 2018 een email dat levering mogelijk in week 13 zou plaatsvinden. (volgens afspraak bij aankoop).
op de leveringsdata bleek de bank nog niet aanwezig te zijn. Na een hoop heen en weer emailen zijn de meubels volgens afspraak geleverd echter het bankstel niet. deze werd uiteindelijk pas op vrijdag 15 mei 2018 bezorgd.

De bank werd door twee heren geleverd. Gezien wij onlangs onze woning verbouwd hebben was alles nieuw en schadeloos. een hoop kosten en blij met de komst van de bank eindelijk!
echter bij het binnen zetten van de woning is de voordeur beschadigd.
dit kwam omdat de bank vast zat aan de deurhendel van de kunststof voordeur. met veel geschuif is uiteindelijk de bank naar binnen gebracht. bij het binnen brengen van de bank een hoop gedoe omdat de gaten van de bank niet voorgeboord waren.. maar na al die weken wachten eindelijk een bankstel… wij blij.

op een vreemde korte manier werd gevraagd of er schade geconstateerd was aan de meubels… nee deze stonden prima…. alle meubels waren inmiddels na al die weken allemaal aanwezig… en klaar.
Wanneer we kijken op de bon van het afleveringsformulier wordt gevraag naar geconstateerde schade. Bij een ja zou er gekeken worden of de schade bij transport of lossen zou zijn. hier staat niets specifieks over beschadiging aan de voordeur wat wij op dat moment nog niet wisten. verder wordt er specifiek gevraagd om controle van de meubels en tevredenheid bij aflevering. niets over schade aan overige woning waar wij op dat moment ook totaal niet bewust van waren.

Na een verbouwing is het wel bekende poets ritueel bekend. stof blijft komen en het is een hoop werk. zo ook het lappen van de voordeur is een ritueel wat bij de verbouwing hoort als laatste moment van de schoonmaak. op dat moment wordt geconstateerd dat er een dikke kras en diverse oppervlakkige beschadigingen zichtbaar zijn.
onwijs teleurgesteld want deze schade zat niet aan de deur bij het opleveren van onze verbouwde woning, en overige meubels zijn niet zo groot dat deze problemen zouden veroorzaken. daarbij het geval dat gezien is dat de bank vast zat, gezien is dat er heen en weer geduwd is.. en een feit dat bubbeltjes plastic in dit soort situaties als een bank vast zit niet dekkend is voor druk plekken op kunststof (wat simpel weg bij drukking gevoelig is). (de voordeur was bij oplevering van de woning schadeloos.

vervolgens keurig een mail gestuurd naar woonrijk…..

Goedemiddag,
Tot onze grote teleurstelling constateren wij net een forse schade aan onze kunststof voordeur. Een schade die er eerder niet zat. Bij het brengen van het bankstel heeft het bankstel vast gezeten tussen de deur en hebben de heren aardig moeten sturen om

De bank er door te krijgen. Over het handvat zat hij vast. Hij heeft daar tussen vast gezeten, precies op die hoogte. Er van uitgaande dat u verzekerd hiervoor bent willen wij graag van u vernemen op welke manier we deze schade op kunnen lossen. In de bijlage ziet u diverse foto’s van diepe krassen en oppervlakkige schade

met vriendelijke groet.

uiteindelijk werd ons gevraagd de tijd te geven om zaken uit te zoeken en ontvingen wij vandaag deze onderstaande mail:

Op 31 mei 2018 om 15:19 heeft Woonrijk Service het volgende geschreven:

Geachte mevrouw Kiekens,

Wij hebben uw melding opgenomen met onze bezorgafdeling en onze directie. De betreffende bezorgers geven aan dat zij de deur niet hebben beschadigd. De bank is verpakt naar binnen gebracht en zou deze beschadigingen niet kunnen hebben veroorzaken. Aangezien er ook getekend is voor een onbeschadigde ontvangst kunnen wij geen verantwoording nemen voor de beschadigingen aan u deur. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Joost Glorie

Afdeling Service

uiteraard begrijp ik dat de bezorgers aangeven deze schade niet aangericht te hebben. Mogelijk zijn zij zich er ook niet van bewust geweest. Dit zullen ze uiteraard niet opzettelijk gedaan hebben.

Echter staat in de leveringsvoorwaarde van woonrijk het volgende:

de aflevering van meubelen, keukens en badkamers geschiedt in principe tot in de gang achter de voordeur. indien redelijkerwijs mogelijk, zullen de meubelsbezorgers hun medewerking verlenen aan het op de juiste locatie in het huis plaatsen van gekochte meubelen, badkamers of keukens. ondanks dat zij de uiterste voorzichtigheid betrachten, bestaat de mogelijkheid dat deze extra werkzaamheden schade tot gevolg hebben aan bijvoorbeeld de vloer, muren, meubelstukken, lapmen etc. in voorkomende gevallen kan woonrijk Langedijk hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden. Indien voor een correcte levering liften , takels, alders of een kraan noodzakelijk zijn , of indien ramen en of deuren dienen te worden verwijder , dient de klant hiervoor zorg te dragen. De bijkomende kosten zijn uiteraard voor de klant .

Kijkende naar het bovenstaande stuk is dit logisch echter is de schade aangericht aan de voordeur… voor deze in de gang stond en achter de voordeur. Dat het bankstel niet door de deur zou passen was vooraf niet bekend. echter was er ook geen mogelijkheid hier op te anticiperen gezien het bankstel al vast zat en de bezorgers besloten hebben door te duwen met als gevolg schade. (ons inziens hebben de bezorgers op eigen initiatief gehandeld en verantwoordelijkheid genomen voor eigen handelen).

inmiddels hebben wij bij diverse partijen informatie in gewonnen als het gaat over de bescherming van verpakkingsmateriaal om meubels ( de wel bekende plastic kussentjes). Dit verpakkingsmateriaal is slechts transport beschadiging maar biedt op geen enkele wijze garantie van bescherming bij beklemmingbeknelling.

Gewenste Oplossing:

ik ben tevreden als woonrijkprofijt verantwoordelijkheid neemt voor gemaakte schade en zich niet verstopt achter loze berichten als overleg met directie en bezorgers en ontkennen van gemaakte schade.
Er vanuit gaande dat zij hier voor verzekerd zijn is een mail verzonden door een administrief medewerker in deze geheel niet onderbouwd.
Kijkend naar de voorwaarden die woonrijk zelf heeft opgesteld is de schade aangericht VOOR de voordeur en VOOR het meubel in de gang geplaatst kon worden. daarnaast hebben de bezorgers GEEN signaal gegeven dat het meubelstuk niet door de deur kon en gekozen voor het doorduwen van de bank.

wij hebben een offerte aangevraagd voor de kunststof voordeur.
gezien de dikte van de huidige deur niet meer leverbaar is zijn wij genoodzaakt naast de deur nieuwe kozijnen te plaatsen en spreken wij over een schade bedrag van 1892,44 incl. btw welke wij graag van woonrijkprofijt wensen te ontvangen.

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Profijtmeubel

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Profijtmeubel nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Profijtmeubel in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Hierbij reactie vanuit woonrijk na dat zijn bij ons thuis zijn geweest (meneer glorie van de administratie en de bezorger. Met de toezegging per mail dat de schade ingediend is bij de schade expert en contact met ons op zou nemen. Vervolgens doet dhr kooij zich voor als schade expert (afdeling planning) hoe bijzonder om de zaak af te wimpelen. Verzonden: dinsdag 3 juli 2018 07:58 Aan: Woonrijk Service Onderwerp: Re: Schade kunststof voordeur Geachte heer Glorie, Op 7 juni bent u hier geweest ivm met de schade aan onze voordeur na het leveren van het bankstel wat wij bij jullie gekocht hebben. U heeft laten weten dat deze schade doorgestuurd is naar het transportbedrijf wat u goederen levert bij de klant. Echter hebben wij tot op heden niets mogen vernemen en is inmiddels weer een maand verstreken. Graag zouden wij van u vernemen hoe de stand van zaken op dit moment is. Met vriendelijke groet, juli 2018 om 10:54:47 CEST Aan: Onderwerp: Antw.:⁨ Schade kunststof voordeur⁩ Geachte meneer Kiekens, Wij hebben dit inderdaad doorgegeven aan onze transportafdeling en zij hebben dit in behandeling. Ik heb begrepen dat het bij de verzekering is ingediend. Ik ga ervan uit dat de verzekering contact met u opneemt voor de verdere afhandeling van de schade. Als ik hier nog verdere informatie van ontvang zal ik u hiervan op de hoogte brengen. Met vriendelijke groeten, Joost Glorie Afdeling Service Beschrijving: Beschrijving: cid:[email protected] Middelmoot 5 1721 CZ Broek op Langedijk Tel: (31) 226-335050 Fax: (31) 226-335069 [email protected] www.woonrijk.nl Geachte klant, Op 15 mei j.l. heeft er bij u een levering plaats gevonden, u geeft aan dat hierbij schade is ontstaan aan de voordeur. Tussen het tijdstip van levering van de goederen (15 mei) en de claim van uw beschadiging (20 mei) zit een aantal dagen. De chauffeurs hebben wij nadrukkelijk gevraagd naar de gang van zaken, en zij hebben aangegeven dat zij geen schade hebben geconstateerd. Feitelijk erkennen zij daarmee geen aansprakelijkheid voor schade, om het in verzekeringstermen uit te drukken. Onze verzekeraar adviseert u als eigenaar van de woning om uw eigen woningverzekeraar deze schade voor te leggen. Als de dekking ‘van buiten komend onheil’ omvat dan zal dit daaronder vallen. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wil nogmaals stellen dat wij het vervelend vinden dat de levering niet geheel naar tevredenheid is afgerond. Mocht u vragen hebben dan vernemen wij graag. Met vriendelijke groet, Gerard Kooij Woonrijk Langedijk Afd. Planning

Alle klachten die gemeld zijn door