Klacht: product niet geleverd tegen afgesproken prijs

op 01 oktober 2016 over Gamma in de categorie Bouwmarkten

Afgelopen week heb ik een lamp besteld bij Gamma Harderwijk, die in het vak hing met een productkaart Hanglamp Jesper). De verkoper is met mij meegelopen om het juiste product te zien en heeft dit besteld. Het afgesproken bedrag was 37,46.
Toen ik vandaag de lamp kon ophalen bleek het een heel andere lamp te zijn. De verkoper is weer met mij meegelopen en heeft het product nogmaals gecontroleerd. Het bleek niet op voorraad en ik werd verwezen naar Ermelo. Daar bleek het ook om de verkeerde lamp te gaan. Weer naar Gamma Harderwijk gereden en met de een verkoper opnieuw de lamp en het artikelkaartje bekeken. Uiteindelijk blijkt er een foutief artikelkaartje aan de lamp te hangen. Dat kon ik niet weten, temeer dat de lamp Jesper niet in het vak lag en de lamp die ik wilde kopen (Industrielamp art 546030) ook niet in het vak lag. Bovendien hebben er 3 verkopers meegekeken die alle drie mij niet op de fout hebben gewezen.Ik had dan ook geen enkele reden om te veronderstellen dat de lamp niet juist was geprijsd.
Nadat ik met de bedrijfsleider heb gesproken was deze niet bereid om de gewenste lamp tegen de afgesproken prijs te leveren. Ik heb zelfs nog gevraagd of hij een tegenbod wilde doen, maar ook dat was hij niet van plan.
Ik ben van mening dat er een koopovereenkomst tot stand is gekomen en een vaste prijs is afgesproken voor de industrielamp die de verkoper niet wenst te leveren.
Conform de afspraken van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) geldt het volgende. Wordt er een verkeerde prijs vermeld bij de verkoop van een product? Maar mocht de consument er op vertrouwen dat de prijs correct was? Dan komt er een bindende koopovereenkomst tot stand. De verkoper moet dan het product voor deze prijs aan de consument verkopen. Wilt u de regels nalezen? Kijkt u dan op de website van ACM, www.acm.nl,

Ik verzoek u vriendelijk om de Industrielamp art 546030 binnen een termijn van 3 weken aan mij te leveren voor de afgesproken prijs van 37,46 Euro.
Als u geen oplossing kunt bieden dan dien ik hierover een klacht in bij ConsuWijzer, het consumentenloket van ACM
PS.
Zo nodig kan ik u een bestand met de leverbon (klantorder 8811093/ Saskia) en een foto van de lamp en het productkaartje toe te zenden.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gamma

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gamma nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door GC Petersen