Klacht: Product niet geleverd, item op meerdere veilingen aangeboden.

op 19 april 2021 over BVA Veilingen in de categorie Online Veiling

Op 26-03-2021 veiling gewonnen en op 27-03-2021 betaald. Kavel nummer 54666 – 4847.

Na meerdere keren contact proberen te leggen krijg ik vandaag een mail dat ze het product niet kunnen vinden en dat het geld word terug gestort.

Ik heb het geluk gehad om voor een relatief laag bedrag het item te winnen. Zelfde item met dezelfde model nummer en kleur word nog steeds aangeboden. Ik heb aangegeven dat ik mijn geld niet terug wil maar gewoon mijn product.

Natuurlijk laat bva vast niks meer weten. Ik heb inmiddels ook de notaris gemaild die als toezichthouder betrokken is bij deze zaak.

Wellicht lijkt dit wat overdreven, maar dit is inmiddels meerdere keren voorgekomen en nu laat ik het er niet bij zitten.

Ik neem alleen genoegen met het leveren van mijn gewonnen product, zodra het geld binnen is van bva stort ik het weer terug.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar BVA Veilingen over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BVA Veilingen in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BVA Veilingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BVA Veilingen

Heeft op 21 april 2021 om 15:48 geantwoord

Beste BenBvaZat,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat ik jouw dossier inmiddels in behandeling heb. Ik heb de financiële afdeling gevraagd om de factuur te heropenen zodat de verkoper alsnog een levering kan doen aan je.

Omdat wij afhankelijk zijn van de verkopers en wij je zo snel mogelijk van duidelijkheid willen voorzien, hebben de verkopers bij een levering welke buiten het termijn is maximaal 48 uur de tijd om ons van een actieve tracking te voorzien of een datum van levering te geven. Mochten wij deze niet ontvangen, zorgen wij ervoor dat het complete aankoop bedrag terug zal komen aan je zodat je niet en je geld en je artikel niet hebt.

Ik snap dat dit niet iets is wat je graag zou willen, echter is dit voor ons de beste weg om iedereen zo snel en duidelijk mogelijk van een antwoord te kunnen voorzien.

Ester
BVA-Auctions.

Heeft op 10 mei 2021 om 17:28 geantwoord

De aangeboden oplossing is op zich wel
goed, maar helaas was de afspraak dat mijn kavel uiterlijk 30 april mijn kant op gestuurd zou worden.

Ik moest op 5 mei contact opnemen als ik niks had ontvangen en dat heb ik gedaan, reactie van Bva is dat het artikel problemen heeft met het display en dat ze daarom niks gaan verzenden.

Echter hetzelfde artikel word nog steeds door bva geveild. Alleen daar was het hoogste bod 5x zoveel als mijn bod en daar ligt denk ik het echte probleem.

Er is niks zoek of defect. Ik heb wederom met bewijs dit aangetoond bij bva en helaas geen reactie meer gekregen.

Ik ben het over en weer gemail en het spelen van spelletjes zat.

Bva moet gewoon leveren en de verkoper moet zijn verlies nemen. Ik kan er ook niks aan doen dat ik ben overboden.

Reactie van de melder van de klacht BenBvaZat

2 maanden geleden - Hoe kan de status gewijzigd zijn naar opgelost? Ik heb nog steeds niks ontvangen van bva?

Alle klachten die gemeld zijn door BenBvaZat