Klacht: Proces van gezondheidsverklaring nooit nodig geweest

op 13 mei 2020 over CBR in de categorie Overheid

Ik heb in januari mijn gezondheidsverklaring ingevuld met daarin ja op de vraag over of ik gediagnosticeerd ben met een vorm van autisme. Dit was op mijn achtste levensjaar, en heb er nooit behandeling voor gehad.

De vraag is duidelijk en vereist geen toelichting, echter staat er iets zeer belangrijks over het beantwoorden van de vraag in de toelichting. Namelijk als u er na uw 16e levensjaar voor geen behandeling voor hebt gehad mag u nee invullen.

Ik had dus al lang mijn rijbewijs kunnen halen, maar door een verkeerd geformuleerde vraag mag ik het met ruim 5 maanden uitstellen.

Wat mij ook stoort is dat de psychiater en de cbr arts niets hebben gezegd hiervoor, ondanks dat ook het het rapport staat dat dit op 8 jarige leeftijd is gediagnosticeerd en er nooit behandeling voor is geweest, en het om een zeer lichte vorm gaat.

Daarbij wordt ik nog dood leuk doorverwezen voor een rijtest, hoewel dit bovenstaande geldt en en psychiater ook aangaf dat er geen verder onderzoek nodig was. Deze afspraak bij de psychiater duurder minder dan 5 minuten, en kostte ruim honderd euro!

Als dit nu het geval was en de instanties iets binnen 2 werkdagen afhandelen of überhaupt reageren had ik het minder erg gevonden.
Maar 5 maanden en honderden euro’s verder kan ik spreken van een schande en geldklopperij.

Herformuleer de vraag ipv. het in de toelichting te vermelden, en een kostenvergoeding van afspraak(ruim 100 euro) bij arts en kosten voor extra lessen door 5 maanden wachttijd, wat nog lopend is.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CBR

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CBR nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lars L.