Klacht: problemen van ouders en jeugdzorg duperen kinderen en zijn amateuren die geen verstand hebben en kinderen de verdoemenis in helpen

op 23 mei 2021 over Bureau Jeugdzorg in de categorie Overheid

ben uit huis gehaald door jeugdzorg maar niet voordat ze 2 jonge kinderen bij een moeder laten waarvan ze wisten dat die psygotisch was en enorm onstabiel en last had van waanbeelden en psychoses
na dit alles meegemaakt te hebben als kinderen uit huis gehaald wanneer de bom al was gebarst erna als object van plek naar plek gesleept van crisis opvang naar woongroep naar pleegzorg (pleeggezin waar je niks in kan kiezen of zeggen ) weer naar woongroepen naar orientatie huizen en internaten etc etc (dit heeft ENORM veel leed aangedaan omdat je steeds iets opbouwd en afbreekt loop je heel wat deuken op in het begin niet maar wanneer het telkens is en je verhuisd dan denk je waarom zou ik iets opbouwen als ik het na enige tijd weer allemaal kwijt ben ze hebben me nooit goed ondersteund ook niet met studie keuzes of uitleg de voogd die we hadden veranderede om de haven klap en wanneer je 18 bent krijg je 1 brief (niet eens afscheid of een ontmoeting ) waarin letterlijk staat je bent 18 succes in je leven ……. je bent dan financieel verantwoordelijk terwijl je de kosten krijgt als een volwassenen maar volwassen loon pas verdiend wanneer je 21 bent ……. je kan het dan uitzoeken letterlijk heb hele nare situaties gehad waarbij het allemaal niet meer hoefde voor mij omdat er nooit perspectief was en omdat ik voor de meest simpele dingen 100x harder moest werken en vechten dan kom je automatisch bij het werkplein terecht en krijg je uiteindelijk 1 stempel als (beperkt ) en krijg je aangepaste baantjes na dat het niet lukte om een opleiding te betalen toen ik 18 was omdat je het minimumjeugdloon krijgt en er volwassen kosten van moet betalen ben ik best wel depressief geraakt en was er geen perspectief ook lijd ik nog onder de emotionele schade van vroeger en het tekort komen in de maatschappij zonder een eerlijke kans gekregen te hebben ….. jeugzorg haalt mensen zo maar uit huis trekt families uit elkaar en dump de kinderen na hun 18e ook door het telkens verhuizen lopen ze flinke deuken op want als je een school had of een plek met vrienden en contacten ben je alles na een tijdje kwijt en maak je steeds moeilijker nieuwe dit zou JEUGDZORG toch moeten weten en zich hard willen maken voor deze doelgroep ook wordt je als er geen plek is op een groep naar een pleeggezin gebracht waar je niks te kiezen hebt ik werd bij een oude vrouw in terheijden geplaatst die volgens mij gewoon iemand in huis wilde hebben omdat ze alleen en eenzaam was omdat haar man was overleden leerden ik later ik heb er meerderen jaren alleen op zolder doorgebracht en heb ik me altijd afgevraagd waarom ik dit zo moest doormaken terwijl ik elke nacht aan mijn vader dacht en ik hem niet mocht spreken omdat ….. ja waarom eigenlijk hier was geen goede reden voor hier is nooit onderzoek naar gedaan mijn moeder maakte mijn vader zwart ze was een psygoot maar hier is nooit gekeken hoe waar dit eigenlijk was wanneer de 2 jaren verstreken waren werd ik anders ik hechte geen waarden meer aan alles en ik keek van dag tot dag ook die ‘pleegmoeder’ heeft me nooit meer opgezocht na dat ik naar 1 woongroep door ging mn vader heeft nooit de kans gehad om het te ‘proberen’ wat gewoon had gekunt maar ik moest elk jaar naar de rechtbank om te horen nee jij gaat niet naar huis tot dat ik 16 was toen werd er uitgesproken dat ik tot mijn 18e niet meer thuis zou komen ook tijdens bezoek afspraken zag ik mn vader maar 1 uurtje en soms iets langer en some ook niet omdat de voogd het overzicht niet meer had (dit was namelijk een nieuwe )en dan moet je maar genoegen nemen daar mee ik had 1 kalender waar ik de dagen wegstreepte tot de dag dat ik hem zou zien maar die dag kon ik ook doorhalen het was eigenlijk net een gevangenis op de kamer was 1 bureau 1 stoel 1 wasbak en 1 kast 1 bed 1 nachtlampje hun hebben een belangrijke tijd van mij ontnomen en doen alsof ze de kinderen helpen ook hadden ze KAMER UUR ELKE DAG SOMS LANGER (dit was de tijd savonds na het eten en na de klussjes gedaan te hebben waar je op je kamer moet zitten en je telefoon moet inleveren je mag er niet van af geen gebruik maken van elektronica dit was zoiezo niet te vinden want dit mocht je niet op je kamer hebben dit was bedoeld volgens de begeleiders om huiswerk te maken dit had ik niet dus zeiden ze ja dan ga je lezen deze tijd hadden hun om pauze te houden en te vergaderen als je van je kamer afkwam werd het 1 uur hield je hier nog niet aan was het 2 uur of zelfs meteen naar bed soms zelfs voor 1 week ) ook wordt er tijdens telefoon gesprekken met je ouders mee geluisterd en bepaald wat je wel en wat je niet mag zeggen zeg je iets ‘wat niet mag’ dan wordt de verbinding verbroken en mag je niet meer bellen totdat ze dit weer goedkeuren dit gaat door totdat je 18 bent maar na je 18 krijg je stempel na stempel en voor mij hoeft het niet meer bedankt voor alle ellende uiteindelijk worden problemen van mij moeder en toedoen van jeugdzorg mijn problemen en doen hun net alsof ze ‘ons mijn zusje en mij gered hebben ‘ en de professionals zijn ik heb maar zelde zulke ijlende mensen meegemaakt begrijpelijk dat jonge mensen er een einde aan maken triest maar waar

dit vind ik moeilijk te beantwoorden de tijd die ik heb gemist krijg ik natuurlijk niet meer terug maar misschien door dit verhaal kan ik lotgenoten helpen .... maar dat het anders moet bij jeugdzorg is zeker deze titel verdienen ze niet

-mensen blijven verhuizen en van inrichting van inrichting wisselen kan niet dit brengt schade aan ....

-voogd die telkens blijft wisselen schiet ook niet op en elke voogd maakt zn eigen beslissing van de ene mag dit wel en de andere niet dit brengt onduidelijk heid en ook is dit niet transparant

-waarom betaald jeugdzorg of de staat niet voor 1 opleiding ?????
jullie halen deze mensen weg en veranderen hun onzekeren toekomst ??

-de kinderen niet begeleiden naar hun toekomst is waardeloos jullie investeren hier niks in en verdraaien de boel als het er op aankomt

-meeste voogdij werkers hebben nooit iets meegemaakt en leren alles uit een boekje en doen alsof ze alles beter weten jullie moeten eens met mensen die het mee hebben gemaakt praten en verdiepen in wie jullie moeten ondersteuen jullie zijn nauwlijks te bereiken en nemen beslissingen om basis van krom inzicht

-halen broer en zus uitelkaar terwijl dit beloofd is om niet te doen dit is wel het heel laag ....ja er was geen plek dus dan maar de belofte verbreken (er is echt wel meer mogelijk maar dit kost inspanning geld en een goede visie .....

-luisteren naar de kinderen en hier iets proberen mee te doen maar niet zeggen ja je bent minderjarig en je weet het dus niet zo goed volgens hun volgens mij is de wil van het kind ook wel belangrijk en dat kan mee genomen worden en luister na ze

-ondersteun ze tot 21 of 22 wanneer ze de volwassen loon betaald krijgen en tenminsten iets kunnen doen met hun geld ipv te kort komen

-na hun 18 niet meer ondersteunen betekend vaak dat ze tussen wal en schip belande en ook dat er dan meer zorg nodig is elders of juist meer geld zal gaankosten voor de staat uiteindelijk zal het traject wat ze inslaan langer duren bijvb WLZ en dit kost weer een heleboel geld !!

-een plek kunnen aanbieden die bijvb voor deze groep mogelijk is om te huren zodat ze in iedergeval niet op straat komen

-vaak kunnen veel van deze kinderen jongvolwassenen niet naar hun ouders of aan kloppen bij ouders of familie en jullie zouden dit ook moeten weten en op moeten reageren als professional

-niet iedereen is met 1 knip in de vingers bij klokslag 18jaar volwassen zoals jullie dit wel zien dit moet gewoon anders voor mij is het te laat maar voor mijn lot genoten hoop ik niet het is vreselijk wat ik mee heb moeten maken en door jullie is het alleen maar erger geworden

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bureau Jeugdzorg

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

2 maanden geleden - heb wat tik fouten gemaakt autocorrectie pakt some iets anders sorry wilde het aanpassen maar dat gaat niet

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bureau Jeugdzorg nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]