Klacht: problemen na plaatsing slimme meter

op 18 juni 2018 over Energiewacht in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Wergea, 15 juni 2018

Op 16 mei afspraak gemaakt met energiewacht voor het plaatsen van een slimme meter, monteur is ruim een uur bezig geweest. Mij gevraagd om zaken van de stroom af te halen zoals een beeldscherm, computers, meer niet. Stroom is er geheel vanaf geweest en na een uur weer erop gezet.
Dag erna 17 mei, vaatwasser defect, eerst Liander gebeld, maar zij verwezen mij door naar energiewacht. Dezelfde dag een monteur langs geweest om de vaatwasser te checken maar kon niets vinden in de vaatwasser noch in de meterkast… doorverwezen naar leverancier van de vaatwasser. Savonds weg naar Rome dus geen actie verder kunnen ondernemen. Week erop nieuwe vaatwasser moeten kopen bij Coolblue, oude is meegenomen. Diezelfde week van 21 mei, houdt de grasmaaier ermee op, kapot, niet meer aan de praat te krijgen. Tevens in de ochtend, een vrij nieuwe haarfohn, knalt er ook uit, bijna glassplinters in het haar, flinke knal. Als dan een paar dagen daarna ook de koffie automaat(bonen machine) ermee uitscheid en storing aangeeft bel ik maar weer met de energiewacht groep. Rond 30 mei gesproken met dhr Hensen, die zegt ook dat dit geen toeval meer kan zijn en laat met spoed een monteur komen. Op mijn vraag wie dan voor de kosten van vaatwasser ed moet opdraaien is hij voorzichtig maar geeft wel aan dat de melding gelijk na plaatsing slimme meter voldoende is als bewijs voor eventuele schadeloosstelling. Die zijn er om de meterkast te checken of alles goed is aangesloten met 2 man sterk. Vinden het erg lastig te achterhalen waar het probleem zit. Op een gegeven ogenblik wijzen ze naar de zonnepanelen transformer, dat zou het wel eens kunnen zijn, dat deze een overwattage maakt. Ze geven aan dat de situatie niet veilig in huis kan zijn omdat het niet bewezen is waar de problemen vandaan komen. Ze halen de stroom van de zonnepanelen af en….. verwijzen door naar de zonnenpanelen leverancier.
Weken erna dagelijks gesproken met energiewacht over hoe nu verder, steeds beterschap beloftes en dat wij terug gebeld zouden worden voor het maken van een afspraak om de stroomvoorziening incl zonnepanelen te checken. Worden niet teruggebeld en er is geen schot in de zaak.
Resume:
Plaatsen slimme meter, daarna 5 apparaten defect, waarde , vaatwasser: 700 euro, grasmaaier, 120 euro, fohn, 40 euro en als laatste koffiebonenmachine, waarde 750 euro. Nieuwwaarde bedragen.
Zonnepanelen buiten werking gezet door monteur van energiewacht, inmiddels 2 weken, mooi weer gehad, meer dan 100 minder teruglevering

3de bezoek monteurs energiewacht. Monteur 1 uit Heerenveen, kijkt in meterkast, geeft aan dat hij er niet zoveel verstand van heeft dus even op collega wacht. Gesprek over hoe het digitale gedeelte van de meterkast werkt ivm teruglevering, dat is qua aantal correct. Collega 2 komt 10 minuten later, meet de gehele meterkast door kan niets vinden, geeft ook aan dat dit dus heel lastig is omdat er feitelijk niets aan de hand is in de meterkast(dus geen stop eruit) mannen vinden het lastig en filosoferen verder wat het kan zijn. In eens komt het gesprek op de zonnepanelen, volgens mij als collega 3 op de stoep staat. Ze zitten eerst aan de knoppen in de meterkast en kijken welke voor de zonnepanelen kan zijn, ik zeg dat ik het niet weet, hangt een briefje in de meterkast met daarop vermeld welke groep waar hoort. Zij geven aan dat het misschien de transformer kan zijn en waar deze is, ik weet dat niet. Dacht eerst op zolder maar hangt in bijkeuken, daar ter plekke heeft monteur van energiewacht deze uitgeschakeld, ik niet volgens hun zeggen, kan er niet eens bij…
Ze hebben mij geadviseerd om wel snel het hele huis te laten doormeten omdat het niet geheel duidelijk was waar het probleem ligt en het ook wel eens niet veilig kon zijn. Toen zijn ze vertrokken na wel 3 keer te hebben bedankt voor mijn begrip
Nu aan de telefoon met mijn man, worden alle woorden verdraaid, wordt het duidelijk dat het gesprek opgenomen is en heeft energiewacht maar 1 doel en dat is niet zijn verantwoordelijkheid nemen

als alle stroomvoorziening zo is hersteld zoals het was voordat zij langskwamen om de slimme meter te plaatsen

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Energiewacht in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Energiewacht een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Energiewacht

Heeft op 19 juni 2018 om 09:30 geantwoord

Goedemorgen,

In navolging op ons eerdere bericht kan ik berichten dat er contact met u wordt opgenomen door de projectleider Slimme meters.
Wij gaan er van uit dat hij de klacht naar tevredenheid met u afhandelt en hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.

Energiewacht Groep

Alle klachten die gemeld zijn door louise37