Klacht: Problemen met tablet, defecten in scherm, weigering van reparatie of vervangend product.

op 26 maart 2015 over Dixons in de categorie Electronica Winkels - ketens

Bij deze een opsomming van hoe het allemaal verlopen is, van mijn klacht met ordernummer; 5859034

– 7 Maart j.l. heb ik een tablet opgehaald in de winkel in Oud-Beijerland.
– 7 Maart bij gebruik geconstateerd dat het scherm niet 100% is en verkleuringen/defecten vertoond.
– 8 Maart contact op genomen met de retouren afdeling voor reparatie (via de mail) (foto van schade in het scherm bijgevoegd)
– 9 Maart contact terug gehad voor aanvullende gegevens.
– 9 Maart aanvullende gegevens verstuurd, inclusief foto’s van de bon, scherm en serienummer.
– 10 Maart retour aanvraag goedgekeurd en de tablet aangetekend verstuurd met kopie van de bon bijgevoegd.
– 11 Maart ontvangst van tablet in Almere.

Tot 17 Maart niets meer vernomen en zelf maar eens contact opgenomen en de status van reparatie opgevraagd.

– 18 Maart e-mail terug gehad dat voor de tablet alleen geld terug gegeven wordt, en koop ontbonden wordt.
– Contact opgenomen via telefoon en blijkt dat de tablet opeens DOA is gestuurd en van reparatie dus nooit sprake is geweest.

– 18 Maart tevens reactie terug gestuurd dat hiermee niet akkoord wordt gegaan en alleen reparatie of een vervangend product een optie is.

Inmiddels weigert dixons met een oplossing te komen en komt (als het goed is) de tablet dus weer defect terug vanaf asus.

Een klacht is inmiddels ook via mail ingediend en tevens zichtbaar op de facebook pagina van dixons.

Contact houden/op de hoogte houden waar dixons mee bezig is!

Reparatie of vervangend product met zelfde specificaties. Levering van zelfde model is onmogelijk volgens dixons.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dixons over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht S95Sedan

5 jaren geleden - Vanmiddag email terug gehad van Dixons, geen idee of dat na aanleiding is van hier;------------------------------Date: Fri, 27 Mar 2015 15:35:24 +0000Geachte heer xxxx,Wij vinden het vervelend hoe alles is verlopen met uw tablet die u ingeleverd heeft. Na onderzoek willen wij u graag tegemoet komen en het volgende aanbieden:Optie 1) Wij willen graag een vervangende tablet aanbieden, dit betreft het volgende model: Asus Transfomer Book T100TAF-Bing-DK001B twv € 279,00. Dit model is op dit moment actief in de Sale, het betreft een demo model. Dit model is 100% werkend en geheel getest voor u.Kosten optie 1: aan deze keuze zullen geen kosten verbonden zijn. Wij zullen dit model 1 op 1 omruilen voor uw oude tablet.Optie 2) Wij kunnen uw aankoopbedrag terug storten, dit bedrag zal binnen 3 werkdagen na uw keuze op uw rekening gestort worden.Omdat wij vervelend vinden hoe het proces is verlopen hebben de keuze op de T100TAF laten vallen om u qua specificaties er op vooruit te laten gaan.Graag vernemen wij uw keuze.Nogmaals onze excuses.Met vriendelijke groet,R. Musters Dixons Nederland B.V. Versterkerstraat 12, 1322 AP Almere

Reactie van de melder van de klacht S95Sedan

5 jaren geleden - Reactie terug ook erbij;Geachte heer, mevrouw,Ik wil sowieso dat mijn eigen tablet de tf600t terug komt voordat ik een beslissing neem. Omruilen kan prima in een winkel hier in de buurt, kan meteen de bon aangepast worden.Optie1 lijkt een leuke optie, echter zeggen jullie dat de specificaties beter zijn... De specificaties zijn op het eerste gezicht leuk, echter heeft deze minder opslagruimte, geen camera, minder aansluitingen. Ook is de adviesprijs 279,- in plaats van 349,-. En een demomodel? Proberen jullie grappig te zijn? Dan over een paar maanden weer gezeik hebben zeker.Een redelijk voorstel/model is de Asus T200TA-CP003H, een iets groter scherm, iets betere processor tegen het mindere geheugen, missende andere opties en manier hoe jullie mij behandeld hebben door de telefoon en via de mail. Oh en een gesealed model, dat begrijpen jullie zelf neem ik aan ook wel?En dan neem ik de kosten voor het ophalen aan de andere kant van het land en terugsturen nog niet eens mee.Optie2 valt voor mij sowieso af.Hoogachtend, ondergetekende

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Dixons in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht S95Sedan

5 jaren geleden - Vandaag maar weer contact opgenomen aangezien terugbellen en contact houden moeilijk is, terugbel afspraken worden niet nagekomen ookal zegt de leidinggevende gisteren dat er desnoods tot kwart voor 6 wordt doorgewerkt om deze terug te bellen.Dixons blijft bij het standpunt dat de in de eerste reactie genoemde tablet 'gelijkwaardig' is, wat dus niet het geval is.De tweede tablet zou een compensatie van 50euro voor gelden, wat inhoudt dat er 150-200euro bijbetaald mag worden.Mijn eigen tablet is door asus vernietigd, en kan dus niet eens meer terug gestuurd worden.Wordt vervolgd... Contact met de geschillencomissie is er inmiddels al geweest.---------------Mensen wees gewaarschuwd als jullie hier kopen, de afterservice is echt belabberd.

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dixons een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dixons

Heeft op 05 mei 2015 om 10:12 geantwoord

Beste S95Sedan,

Er zijn meerder opties aangeboden, met geen enkele bent u akkoord gegaan.
Omdat u heeft aangegeven de klacht voor te leggen bij de geschillencommissie, zullen wij het daar verder behandelen.
Deze klacht zullen wij dan ook afsluiten.

Team Active Care - Dixons

Reactie van de melder van de klacht S95Sedan

5 jaren geleden - Eerst een tablet kwijtmaken en vervolgens de boel afdoen op een manier waarbij jullie 0,0 verantwoordelijkheid nemen voor jullie fouten. Vervolgens mij door de telefoon voor leugenaar uitmaken.En dan denken jullie dat jullie nog enig recht van spreken hebben?De klacht is niet opgelost, de door jullie aangedragen 'opties' zijn tevens geen oplossingen.Ik ben dus ook van mening dat deze klacht hier open blijft staan zodat voor iedereen te lezen is hoe jullie met je klanten omgaan. (Wat ronduit schandalig is)

Reactie van de melder van de klacht S95Sedan

5 jaren geleden - Vandaag de zitting gehad, dixons was uiteraard niet aanwezig. (Goh, wie had dat verwacht)Tegenreactie van dixons welke uiterlijk 13 mei binnen moest zijn kwam om 27 mei pas binnen.Hoeveel dingen kun je fout doen als bedrijf.

Reactie van de melder van de klacht S95Sedan

5 jaren geleden - Vandaag heb ik de uitspraak binnen gehad wat betreft mijn geschil tegen dixons. Dit is door de geschillencomissie bekeken en beoordeeld.Mijn klacht is dan ook gegrond verklaart volgens de geschillencomissie en ik mag een anderetablet uitzoeken. Uiteindelijk is het dan toch nog goedgekomen maar niet dankzij dixons.

Alle klachten die gemeld zijn door S95Sedan