Klacht: problemen met opzeggen lidmaatschap

op 26 juli 2016 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Ik heb op 7-5 2015 een jaarcontract voor 15 euro per maand bij fit for free afgesloten er word elke maand geen 15 maar 18.95 van mijn rekening gehaald, omdat ik weinig tijd heb om te sporten heb ik mijn contract per 7-5-2016 via hun onlineopzeg formulier mijn contract op gezegd fit for free bleef geld van mijn rekening trekken waardoor ik op 15-6-2016 nogmaals via hun online opzegformulier mijn contract heb opgezegd. nu krijg ik constant aanmaningen met hoge kosten en driegen ze met incassobureaus met nog hogere kosten.

ik wens dat Fit for Free stopt met aanmaningen sturen en dat mijn contract word beeindigd per 7-5-2016
de laatste aanmaning bedraagd 79.90 dat is inclusief aanmaningskosten
Ik betaal deze nu om te voorkomen dat het bedrag nog hoger word maar ik wens mijn geld terug te ontvangen

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 26 juli 2016 om 08:31 geantwoord

Beste heer Dijkstra, allereerst willen wij ons graag excuseren voor de late reactie. In tegenstelling tot hetgeen u aangeeft bent u op 30-3-2015 een lidmaatschap aangegaan met de duur van twee jaar. U heeft namelijk niet gekozen voor een jaar- maar voor een tweejarig lidmaatschap. De contributie bedraagt inderdaad € 14,95 per maand, echter heeft u tevens gekozen voor de Yanga Sportswater (t.w.v. € 4 extra per maand) aanvulling. Hierdoor komt de totale maandelijkse contributie op € 18,95 uit. Op 1-4-2016 hebben wij van u een opzegging ontvangen. Uw lidmaatschap is hiermee beëindigd per de einddatum van uw tweejarig lidmaatschap. Dit hebben wij op 13-4-2016 schriftelijk aan u bevestigd. In deze bevestiging staat tevens het volgende vermeld: ”Indien u uw lidmaatschap na het eerste contractjaar wenst te beëindigen conform Wet van Dam met in acht name van één maand opzegtermijn, zullen de tarieven voor het tweejarige lidmaatschap met terugwerkende kracht komen te vervallen. De genoten korting van uw contractperiode zal na verwerking van de opzegging in rekening worden gebracht en automatisch worden geïncasseerd. Mocht u hier gebruik van willen maken, willen wij u verzoeken dit aan te geven bij de vestiging waar u sportte of ons te mailen via info@fitforfree.nl. Wij zullen de einddatum van het contract corrigeren en u hier een nieuwe bevestigingsbrief van doen toe komen.” Graag vernemen wij alsnog van u (door middel van een e-mail naar info@fitforfree.nl) of u hiermee akkoord gaat en van het voorgaande gebruik wil maken. Met vriendelijke groet, Bas - Fit For Free Webcare.

Heeft op 27 juli 2016 om 00:33 geantwoord

vandaag werd ik gebeld door een automatisch incasso
bericht voor een bedrag van rond de 200 euro wat zou openstaan bij fit for free ik weet niet waar men dit bedrag vandaan haalt bij fit for free daar ik afgelopen week ook al een bedrag van 79,90 heb betaald

Bericht van fit for free

11 maanden geleden - Zoals reeds per e-mail medegedeeld: Beste heer Dijkstra, Hartelijk dank voor uw e-mail. Tot onze spijt dienen wij u mede te delen dat wij uw vraag omtrent het 'gebeld zijn door een automatisch incasso' helaas niet begrijpen. Zou u dit eventueel kunnen verduidelijken? Bent u gebeld door onze organisatie? Met de betaling van €79,90 heeft u namelijk de toenmalige achterstand volledig voldaan. Van een schuld van €200 betreffende uw lidmaatschap zijn wij dan ook niet op de hoogte. Desondanks u heeft gekozen voor een tweejarig abonnement zijn alle abonnementen wettelijk gezien ná het eerste contractjaar per maand opzegbaar. Derhalve is het mogelijk om uw lidmaatschap na het eerste contractjaar te beëindigen. Indien u uw lidmaatschap na het eerste contractjaar wenst te beëindigen conform Wet van Dam met inachtneming van één maand opzegtermijn, zullen de tarieven voor het tweejarige lidmaatschap met terugwerkende kracht komen te vervallen. De genoten korting (verschil in maandcontributie tussen het één- en tweejarig abonnement) van uw contractperiode zal na verwerking van de opzegging in rekening worden gebracht en automatisch worden geïncasseerd. Zoals reeds via Klacht.nl gecommuniceerd vernemen wij graag of u hier akkoord mee gaat. Uw opzegging van 7-4-2016 zal dan alsnog met terugwerkende kracht worden verwerkt, waarmee uw lidmaatschap per einde eerste contractjaar zal worden beëindigd. In afwachting van uw reactie. Met sportieve groet/Kind regards, Bas.

Alle klachten die gemeld zijn door D.j.Dijkstra