Klacht: problemen met opzeggen abonnement

G.F.A. op 09 april 2018 over Onsbrabantnet in de categorie Internetproviders lokaal

Vrijdag 6 april 2018 heb ik namens mijn ouders (beiden ouder dan 80 jaar) gebeld met Onsbrabantnet (OBN) om het abonnement op te zeggen ivm overstappen naar Ziggo. Ik werd toen doorverbonden met een medewerker van KPN omdat er met KPN al een afspraak met een monteur was ingepland. (er zou een HD-tv ontvanger worden geïnstalleerd en kabels worden vervangen) Bij KPN de installatieafspraak afgezegd en het abonnement beëindigd. Dat laatste kon per direct werd er gezegd. Omdat Ziggo op 13 april kon komen installeren zou per die datum worden overgegaan. Op 9 april kregen wij telefoon van OBN: er moest nog bij OBN worden opgezegd en de eerstvolgende transitiedatum zou 9 mei zijn. Op mijn reactie dat ik drie dagen eerder e.e.a. al geregeld had was (na uitgebreide discussie) het antwoord dat er niks aan veranderd kon worden: 9 mei en niet anders. Bovendien was het onmogelijk om met de leidinggevende van de medewerkster te spreken. De reden waarom dat niet mogelijk was bleef ook na lang aandringen onbeantwoord. Overigens kan wel op de gewenste datum (1305) naar Ziggo worden overgegaan, maar Onsbrabantnet moet tot 9 mei worden betaald.
Ik vraag mij af of bij de overgang van Onsbrabantnet naar KPN er sowieso nog steeds sprake is van een maand opzegtermijn. Als dat inderdaad zo is, dan vind ik dat de transitiedatum uiterlijk 6 mei zou moeten zijn: 1 maand na mijn telefonisch verzoek tot beëindiging van het abonnement.

1. Het meest tevreden ben ik als er tot 13 mei, de datum dat Ziggo komt installeren, aan OBN zou moeten worden betaald.
2. Als dat niet kan, dan vind ik dat uiterlijk aan OBN tot 6 mei betaald zou moeten worden ipv 9 mei.
3. Een welgemeend excuus van OBN zou op zijn plaats zijn.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Onsbrabantnet over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Onsbrabantnet in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Onsbrabantnet een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Onsbrabantnet

Heeft op 10 april 2018 om 13:35 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door