Klacht: problemen met opzeggen

op 26 juli 2016 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb op 7-5 2015 een jaarcontract voor 15 euro per maand bij fit for free afgesloten er word elke maand geen 15 maar 18.95 van mijn rekening gehaald, omdat ik weinig tijd heb om te sporten heb ik mijn contract per 7-5-2016 via hun onlineopzeg formulier mijn contract op gezegd fit for free bleef geld van mijn rekening trekken waardoor ik op 15-6-2016 nogmaals via hun online opzegformulier mijn contract heb opgezegd. nu krijg ik constant aanmaningen met hoge kosten en driegen ze met incassobureaus met nog hogere kosten.

Gewenste Oplossing:

ik wens dat Fit for Free stopt met aanmaningen sturen en dat mijn contract word beeindigd per 7-5-2016
de laatste aanmaning bedraagd 79.90 dat is inclusief aanmaningskosten
Ik betaal deze nu om te voorkomen dat het bedrag nog hoger word maar ik wens mijn geld terug te ontvangen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 26 juli 2016 om 08:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer Dijkstra, allereerst willen wij ons graag excuseren voor de late reactie. In tegenstelling tot hetgeen u aangeeft bent u op 30-3-2015 een lidmaatschap aangegaan met de duur van twee jaar. U heeft namelijk niet gekozen voor een jaar- maar voor een tweejarig lidmaatschap. De contributie bedraagt inderdaad € 14,95 per maand, echter heeft u tevens gekozen voor de Yanga Sportswater (t.w.v. € 4 extra per maand) aanvulling. Hierdoor komt de totale maandelijkse contributie op € 18,95 uit. Op 1-4-2016 hebben wij van u een opzegging ontvangen. Uw lidmaatschap is hiermee beëindigd per de einddatum van uw tweejarig lidmaatschap. Dit hebben wij op 13-4-2016 schriftelijk aan u bevestigd. In deze bevestiging staat tevens het volgende vermeld: ”Indien u uw lidmaatschap na het eerste contractjaar wenst te beëindigen conform Wet van Dam met in acht name van één maand opzegtermijn, zullen de tarieven voor het tweejarige lidmaatschap met terugwerkende kracht komen te vervallen. De genoten korting van uw contractperiode zal na verwerking van de opzegging in rekening worden gebracht en automatisch worden geïncasseerd. Mocht u hier gebruik van willen maken, willen wij u verzoeken dit aan te geven bij de vestiging waar u sportte of ons te mailen via info@fitforfree.nl. Wij zullen de einddatum van het contract corrigeren en u hier een nieuwe bevestigingsbrief van doen toe komen.” Graag vernemen wij alsnog van u (door middel van een e-mail naar info@fitforfree.nl) of u hiermee akkoord gaat en van het voorgaande gebruik wil maken. Met vriendelijke groet, Bas - Fit For Free Webcare.

Alle klachten die gemeld zijn door D.j.Dijkstra