Klacht: Problemen met claims bij ziekenhuizen

op 28 februari 2017 over CZ in de categorie Verzekering

Het is nu de 2e keer dat ik wordt geconfronteerd met een weigering van CZ om na een doorverwijzing van een arts de rekening te betalen. In beide gevallen dreigde de relatie met het ziekenhuis ernstig verstoord te worden.

In het eerste geval heeft het er toe geleid dat CZ moest toegeven dat er een fout was gemaakt, Nu heb ik inmiddels een 2e keer dreigbrieven liggen. Heb wel contact gezocht met Cz, de declaratie toegelicht en nogmaals ingediend, maar tevergeefs. Betreft een volgens CZ ontbrekende verwijskaart, terwijl deze in mijn bezit is en had meegestuurd. In het eerste geval heb ik, om van verdere problemen verschoond te blijven mijn dochter naar mijn partner overschreven en heeft vervolgens de andere verzekeraar haar op een willekeurige andere verzekerde als kind bijgeschreven. Ook die fout is toegegeven en hersteld. Wil graag dat dit consult bij het oogziekenhuis normaal vergoed wordt en dat ik voortaan niet meer geconfronteerd wordt met een weigerachtige houding van CZ

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CZ over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CZ in behandeling genomen

Bericht van CZ

6 maanden geleden - Beste René, Ik stuur jouw klacht door naar mijn collega's van team Klachten en Geschillen. Zij nemen contact met je op hierover. Met vriendelijke groeten, Karlijn Medewerker webcare CZ

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CZ een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CZ

Heeft op 21 maart 2017 om 11:21 geantwoord

Op 13 maart hebben mijn collega's van Team Klachten en Geschillen je een e-mail gestuurd waarin zij de eenmalige tegemoetkoming bevestigen voor de rekening van het Oogziekenhuis Rotterdam. Deze eenmalige vergoeding krijg je omdat wij op 31 januari 2017 hebben aangegeven dat je de rekening met de verwijzing bij ons kon indienen. Dit was verkeerde informatie en wij vinden dat je niet de dupe mag worden van de verkeerde informatieverstrekking. Verder leggen zij in de e-mail uit wat de geldigheid is van een verwijzing en wie verantwoordelijk is voor het hebben van een geldige verwijzing.

Alle klachten die gemeld zijn door rene.glasbeek@gmail.com