Klacht: Al 3 maanden zonder telefoon

user-131423 op 02 oktober 2012 over Proassist in de categorie Verzekering - Zakelijk

Ik ben via T-Mobile verzekerd bij ProAssist.
Deze verzekering heet ‘Gegarandeerd Plus’ en kost €8,95 per maand.
Toen ik afgelopen vakantie met de boot weg was, is mijn telefoon in het water gevallen.
Deze heb ik uit het water gevist en een dag laten drogen, maar helaas mocht het niet baten.

Om het overzichtelijk te maken, ga ik vanaf hier met datums aangeven hoe ProAssist hiermee is om gegaan.

04-09-2012:
ProAssist gebeld en de schade opgegeven.
Zij zouden binnen 4 uur komen, aangezien ze die service is waar ik voor betaal en die ook duidelijk aan staat gegeven op hun website.
Helaas kon dit niet.
In plaats daarvan kwamen ze pas na 5 dagen.
Dit begon dus al niet goed.

09-07-2012:
Eindelijk waren ze er dan toch.
Ze namen mijn leentoestel mee en ik kreeg daar een leentoestel voor in de plaats.
Toen ik uiteindelijk terug op de boot terug kwam, deed dit toestel het normaal, maar viel soms het scherm uit.
Dit begon zich steeds vaker achter mekaar te herhalen, zodat bleek dat ik dus een defect leentoestel had meegekregen.
De volgende dag heb ik daarom ook meteen gebeld en kreeg excuses en ze zouden een nieuw toestel komen brengen.
Helaas heeft dit ook nog eens 6 dagen geduurd!

15-07-2012:
Een nieuw toestel werd gebracht en het kapotte leentoestel werd weer meegenomen. Weer niet binnen de 4-uurservice dus, bij lange na niet zelfs.
Maar gelukkig kreeg ik dit keer wel een goed werkend product.

02-08-2012:
Na 3 weken op reparatie te zijn geweest, kreeg ik mijn telefoon weer terug.
Dit vond ik nog erg meevallen van ze, na de vervelende ervaringen tot dan toe.
Ik heb dus ook netjes de €30,- eigen risico afgerekend bij de chauffeur.
Maar helaas, was het nu nog steeds niet opgelost.
Want wat bleek? Mijn toestel was maar voor de helft gemaakt.
Hij ging in ieder geval aan, maar dat was het dan ook wel.
De microfoon was kapot, waardoor ik niet kon bellen EN niet gebeld kon worden.
Maar ook de batterij was kapot, want deze viel uit als hij nog maar op 50% was.
En ten derde, kreeg ik vaak geen internet.
Uiteindelijk heb ik de volgende dag dus weer ProAssist kunnen bellen, om te vertellen dat mijn toestel nog steeds defect was.
En natuurlijk hielden zij zich weer niet aan de 4-uurservice en kwamen ze pas na 4 dagen.

07-08-2012:
Voor de 2e keer werd mijn telefoon opgehaald voor reparatie van hetzelfde. De klachten had ik netjes doorgegeven en nog eens gecheckt bij de chauffeur. Dit klopte allemaal en zo staat het dus ook op de reparatienota waarvan ik een kopie heb gekregen.
Weer heb ik een leentoestel ontvangen.

17-08-2012
Sneller dan verwacht (in slechts 10 dagen), kreeg ik mijn eigen telefoon weer terug.
Maar, je kunt het al bijna raden, deze was nog steeds niet volledig gemaakt!
Er leek eerst niets meer mee aan de hand te zijn, want ik kon weer bellen en gebeld worden omdat mijn microfoon gemaakt was.
Maar later op de dag kwam ik erachter dat er nog steeds dezelfde batterij inzat.
En deze nog steeds hetzelfde effect vertoonde: uitvallen bij 50% van de batterij (waar nog geen uur of 2 overheen ging na het opladen.)
Weer heb ik dus ProAssist gebeld. Dezelfde dag nog.
Gelukkig konden ze mijn telefoon dit keer een dag later ophalen. (Nog steeds niet binnen 4 uur dus, maar tenminste geen 5 dagen)

18-08-2012:
Deze dag is mijn telefoon dus voor de 3e keer terug gegaan voor dezelfde reparatie. Ook op de reparatienota stond dat dit de derde keer was.

Nu zijn we precies 1,5 maanden verder..
En nog steeds zit ik zonder telefoon!
In totaal zit ik er dus al 3 maanden zonder.
Maar ik betaal nog iedere maand een erg duur abonnement en premie aan ProAssist, voor een telefoon die ik niet eens heb.

Ondertussen ben ik al heel wat boze telefoontjes en klachten e-mails verder, waar ik niet mee geholpen ben en geen echte reactie op heb gehad.
En ben het, zoals vast te begrijpen is, héél erg boos en ten einde raad.

Ik heb juist voor deze prijzige verzekering gekozen, zodat als er wat zou gebeuren, ik het uit handen kon geven en ik er zelf geen tijd en moeite in zou hoeven steken.
Maar in plaats daarvan heeft het me alleen maar stress, pijn en moeite GEKOST.

Ik heb meerdere klachten e-mails gestuurd.
Heel vaak gebeld.
Meerdere keren een verzoek laten neerleggen bij een leidinggevende om me terug te bellen.
Maar niets helpt en ik krijg geen gehoor.
Daarom dat ik het nu zo probeer.

De enige goede oplossing die ProAssist me nog kan bieden is een financiële. De tijd en moeite die ik erin heb gestoken kunnen ze me namelijk niet teruggeven.
Hiermee bedoel ik een teruggaaf van de betaalde premie, wegens het niet nakomen van hun beloftes en de schandalige manier waarop ik behandeld ben.
Of als hen dat financieel beter uitkomt een nieuwer type telefoon, zoals bijvoorbeeld de Galaxy S3.

Want dit kan volgens mij echt niet de manier zijn waarop je met klanten omgaat, die altijd netjes betaald hebben en voor het eerst iets claimen.

Dit is de laatste poging die ik zelf doe, anders ben ik mezelf verplicht om andere stappen te ondernemen.

Ps. Ik heb van al het bovenstaande bewijs in de vorm van reparatienota's (of afgeleverd/ingenomen bewijzen, hoe je het wilt noemen.)
Helaas, kan ik maar 1 ding bijvoegen, dus dat wordt mijn polisblad.
Maar als er bewijs nodig is wil ik deze altijd nasturen.

Alle klachten die gemeld zijn door