Mijn Klacht:
Op 10-08-2020 heb ik contact gehad met een medewerkster aan de telefoon van mijnprivilege, aangegeven dat ik nooit iets win op de veilingen en de jaarlijkse bijdrage nu hard zat nodig heb ivm een nieuwe woning. Medewerkster aan de telefoon was ronduit onprofessioneel en zeer onvriendelijk aan de telefoon.
Aangegeven dat ik graag per direct of ingang nieuwe maand 01-09-2020 wil opzeggen, dit was niet mogelijk aangezien ik één maand te laat was met opzeggen en ik had op 05-09-2019 gebruik gemaakt van een prijsvoordeel op de veilingen, hierdoor kon ik pas op 01-09-2021 opzeggen, belachelijk voor woorden. Dat kan helemaal niet!
Verder in het gesprek werd mij duidelijk dat ze mensen dwingen om te betalen, onzin doorvertellen naar de consument. Je wordt gewoon zwaar voor de gek gehouden en genaaid als je niet oplet bij hen.
Ná dit telefoongesprek heb ik gelijk een e-mail erachter aan gestuurd, met klacht over medewerkster telefoon en dat ik alsnog per direct wil opzeggen. (e-mail van 10-08-2020). Ruim 3 weken later, nog steeds geen reactie ontvangen, zelf inmiddels al 5 keer contact opgenomen dat ik een supervisor wil spreken, niks is mogelijk, wel betalen maar opzeggen ho maar.
Dag later, aangedrongen aan de telefoon dat ik en supervisor wil spreken, of dat ik alle documenten naar mijn rechtsbijstand ga sturen, toen was het ineens wel mogelijk. Supervisor de heer R. gaf aan dat medewerkster aan telefoon volkomen gelijk had, dus het komt neer op.. je moet gewoon de volle mep betalen, geen gebruik maken en volgend jaar mag je pas opzeggen.
Inmiddels voorzien van juridische informatie, alle documenten bewaard, waaronder mijn e-mail naar hen toe. Bij deze wil ik ze via klacht.nl nog één laatste kans geven om dit op te lossen.
– Mijn abonnement verlenging is ingegaan op 01-09-2020, op 10-08-2020 gebeld en gemaild dat ik per direct wil opzeggen. Volgens het juridisch loket, mag ik maandelijks opzeggen bij dit soort abonnementen. Oftewel 01-10-2020.
– Abonnements kosten van €110 euro, voorheen vorig jaar €90 euro is zonder berichtgeving uit het niets verhoogd. Volgens het juridisch loket moeten zij de consumenten hiervan duidelijk op de hoogste stellen, wanneer een consument hier niet mee akkoord gaat, mag hij of zij per direct opzeggen. Dit hebben zij ook al niet gedaan.
– Schriftelijk opzeggen, ook onzin, hoeft helemaal niet. Volgens het juridisch loket mogen consumenten op dezelfde manier opzeggen als dat zij zich hebben aangemeld, via een online formulier dus. Oftewel, een e-mail, bellen is meer dan voldoende.
– Prijsvoordeel, hier heb ik op 05-09-2019 gebruik van gemaakt. Volgens mijnprivilege mag ik dan pas één jaar later opzeggen, zonder gebruik te maken van de diensten in dat jaar. Oftewel, de kosten van €110 zijn afgelopen 02-09-2020 afgehouden van mijn rekening en t/m 02-09-2021 mag ik dus geen gebruik maken van de diensten en kan ik dan pas opzeggen?
Meerdere malen gebeld, tijdens werktijden, zeer slecht te bereiken, ik ben het helemaal beu!
Samengevat, je betaald dus contributie, zonder gebruik te maken van de diensten kun je pas één jaar later opzeggen, zij verwijzen elke keer naar de zelfde voorwaarden, 9.4… de voorwaarden pagina alleen al zit niet goed in elkaar, puur consumentenbedrog!
Gewenste Oplossing:
Ik wil dat mijn account op mijnprivilege per 01-10-2020 wordt opgeheven en verzoek tot terugbetalingen van de overige abonnementstermijn.
De maand september 2020, zal ik uit goede wil betalen, de rest van de aankomende 11 van 12 maanden, wil ik mijn geld terug.
Willen zij niet meewerken via klacht.nl, wordt alsnog de rechtsbijstand ingeschakeld.