Klacht: Privacy regels NS alles behalve waterdicht

op 31 augustus 2018 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Zojuist contact gehad met NS klantenservice(na 12 minuten wachttijd) met de vraag om de OV chipkaart van mijn hoogbejaarde moeder om te zetten van 1e klasse naar 2e klasse. Vanwege de privacy wetgeving wilde de medewerker mijn moeder aan de lijn hebben voor toestemming om de gegevens in te zien. Dit lukte mij niet omdat ik thuis was en mijn moeder in haar eigen huis ook. De medewerker kon niets voor mij betekenen in dit geval. Op mijn opmerking dat ik de privacy regels zeker respecteerde maar dat deze wijze van checken nergens op sloeg omdat ik door de telefoon net zo goed elke willekeurige vrouw toestemming had kunnen laten verlenen zei de medewerker: het frauderen in zulke gevallen is inderdaad goed mogelijk. Een zeer slechte beurt NS!

Om een en ander geregeld te krijgen wil ik graag terug gebeld worden door iemand van de NS om mijn wijzigingen geregeld te krijgen. Ik vind 12 minuten wachttijd al niet normaal voor zo'n groot bedrijf, laat staan dat ik zin heb om dit voor een 2e keer te doen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sebastiaan Visscher