Klacht: PREMIESTIJGING MET 51%

op 12 oktober 2016 over Allsecur in de categorie Verzekering

Na het eerste verzekeringsjaar een voorstel gekregen waarbij de premie van € 272,88 naar € 412,80 …maar liefst 51% verhoging !
tevens de Inzittenden verzekering van € 47,88 naar € 57,96 stijging 21%.
Gebeld en als reden werd gegeven te veel schadeclaims vorig jaar.
Later bleek op het voorstel te staan dat de reden is:
De auto is een jaar ouder geworden (als er schade zou ontstaan, is de auto toch MINDER waard?)
En tevens is de bestuurder een jaar ouder geworden (betekent dit dat er ieder jaar verhoging is ?).
Heb nog nooit zulke belachelijke argumenten gehoord !
Ik heb geen schade gereden !

openbare reactie op deze situatie

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allsecur over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Allsecur in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allsecur een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allsecur

Heeft op 14 oktober 2016 om 14:08 geantwoord

Beste Adenmarc,

Ik vind het vervelend om te lezen dat wij de premie voor jouw verzekering hebben verhoogd. Ik heb dit gelijk voor je uitgezocht en geef je graag meer informatie over de premieverhoging.

Het verschil in de premies die je noemt in de klacht, wordt deels verklaard door het feit dat wij voorheen op het polisblad de premie exclusief assurantiebelasting weergaven en tegenwoordig alleen nog inclusief assurantiebelasting. Dit hebben wij aangepast, om onduidelijkheid over de te betalen premie te voorkomen. Ik vind het dan ook vervelend dat deze aanpassing nu juist tot onduidelijkheid heeft geleid. Zo is de premie voor de inzittendenverzekering niet verhoogd, maar is het verschil van 21% enkel veroorzaakt door het direct weergeven van de premie inclusief assurantiebelasting.

Hoewel de premieverhoging minder groot is dan door jou beschreven, klopt het dat de premie voor de hoofddekking Volledig Casco is verhoogd. Doordat de verkeersdrukte en het gemiddelde schadebedrag per schade zijn toegenomen, hebben verzekeraars te maken met een hogere schadelast. Om de hierdoor noodzakelijke premieverhoging zo goed mogelijk te verdelen, proberen wij het risico van elke verzekering zo goed mogelijk in te schatten. Wij kijken hiervoor onder andere naar jouw postcodegebied met bijbehorende schadestatistieken, het merk, model en type auto, de leeftijd van de bestuurder en het aantal schadevrije jaren.

Het verhogen van de premie heeft niet slechts met één of enkele van de bovengenoemde redenen te maken, maar met de combinatie van alle risicobepalende factoren. Dat wij in de meegestuurde uitleg alleen jouw leeftijd en de leeftijd van de auto benoemen als redenen is dus niet juist. Ik bied dan ook mijn excuses aan voor de ontstane verwarringOmdat de actuele premie hoger is dan jouw nieuwe premie, kan ik je geen lagere premie aanbieden. Wel kun je de premie verlagen door het kiezen van een lagere dekking of een vrijwillig eigen risico. Wanneer je hier meer informatie over wenst, hoor ik dit graag van je.

Dirk namens Allsecur.

Alle klachten die gemeld zijn door adenmarc