Klacht: Premie aanpassing mbt schadevrije jaren

op 30 mei 2018 over Allianz Direct in de categorie Verzekering

Vanaf half maart heb ik een autoverzekering afgesloten bij Allsecur.
Gisteren ontving ik een e-mail met daarin de vraag of ik een formulier wil invullen en voor 16 juni a.s. wil terug sturen aangezien mijn (3) schadevrije jaren niet in het Roy Data systeem staan. Vervolgens heb ik telefonisch contact gehad en gaven ze aan dat deze jaren onder Allianz staan (ik heb nooit een verzekering gehad bij Allianz) de meneer aan de telefoon gaf aan dat er waarschijnlijk een fout door hun zelf is gemaakt wat Allianz is het moederbedrijf van Allsecur. Zij zouden dit oplossen en goed in het systeem zetten. 1 dag later krijg ik van Allsecur een premiewijziging van bijna 10 euro per maand en hebben ze mijn schadevrije jaren op 0 gezet!!!!

Oplossen en jaren zelf goed in het systeem zetten en niet mijn premie zomaar wijzigen! Als dit niet wordt opgelost zal ik mij negatief uiten op alle social media die er zijn en het abb per direct opzeggen een tegemoet koming in gemaakte kosten!!

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allianz Direct over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Allianz Direct in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allianz Direct een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allianz Direct

Heeft op 04 juni 2018 om 15:06 geantwoord

Beste fmulder,

Bedankt voor het delen van jouw klacht. Ik heb geprobeerd telefonisch contact met je op te nemen, maar ik kreeg je niet te pakken. Ik heb een en ander uitgezocht en deel graag mijn conclusie met je.

Het eerste wat mij opviel, is dat er op jouw onlangs aangevraagde polis een ander adres staat dan wat je bij je klacht vermeldt. Ik vermoed dan ook dat de oorzaak daar gedeeltelijk ligt. Jouw schadevrije jaren lijken in gebruik genomen te zijn door Allianz Nederland. Allianz Nederland is ook onderdeel van de Allianz Group, maar we zijn niet hetzelfde bedrijf. Omdat het een ander bedrijf is, kan ik hun administratie niet inzien en je zal hier dan zelf ook even achteraan moeten.

Hoe je dit het beste kan aanpakken, leg ik je graag aan de telefoon uit. Zou je mij via een e-mail aan [email protected] kunnen laten weten wanneer en op welk telefoonnummer ik je kan bereiken? Dan neem ik contact met je op.

Joost van het Allsecur Klachtenteam

Heeft op 06 juni 2018 om 14:54 geantwoord

Allianz geeft aan de schadevrije jaren allang te hebben vrijgegeven en allsecur geeft aan dit niet te zien. Ik word nog steeds niet goed geholpen. Allsecur zou Allianz zelf moeten bellen, zijn dochterbedrijven!

Alle klachten die gemeld zijn door fmulder