Mijn Klacht:
Ben al een aantal jaren klant bij Power Internet. Zij zouden mijn bedrijf vindbaar maken op internet, en een website bouwen. Dat hebben ze gedaan. Maar in de vier jaar dat ik klant ben heeft nog niet 1 klant zijn weg naar mij gevonden via de diensten van Power Internet. Ik heb herhaaldelijk aangegeven niet tevreden te zijn, maar werd telkens overgehaald om toch te blijven en weer een toeslag te betalen voor dit of dat waardoor het toch echt beter zou moeten gaan lopen. Nu heb ik een goedlopend bedrijf, maar nogmaals, ik kan aantonen dat geen een klant via Power Internet bij mij terechtgekomen is. Nu heb ik op 2 juli schriftelijk opgezegd. Schijnbaar loopt mijn abonnement tot half juni en moet ik 2 maanden vooraf opzeggen. Power Internet wil me nog 1 jaar aan het abonnement vasthouden. Echter, ik heb voor half juni geen nieuwe factuur gehad voor het komende jaar. De nieuwe factuur is pas op 2 juli aangemaakt en verstuurd. Na mijn opzegging. Zij verschuilen zich achter de wettelijke 2 maanden opzegtermijn. Daar wil ik nog wel in meegaan. Wat schetst mijn verbazing? Dat hetzelfde abonnement van verleden jaar zonder opgaaf van redenen €100,- excl btw (totaal €121,-) duurder is geworden. Volgens mij mag dat wettelijk gezien niet. Als zij de nieuwe factuur voor half juni hadden verstuurd, met deze absurde verhoging dan had ik kunnen aangeven dat ik mijn abonnement niet wilde verlengen met deze onevenredig hoge verhoging. Volgens mij mag ik het abonnement dan ook ontbinden.
Gewenste Oplossing:
De vertrouwensband is geschaad. Ik geloof niet dat ze na onze gesprekken nog veel voor mij doen het komende jaar. Verder is het duidelijk dat ik geen zaken meer met hen wil doen, en hebben zij het abonnementsgeld behoorlijk verhoogd zonder dat ze daar iets extra's voor doen. Ik ben tevreden als mijn contract abonnement per direct ontbonden wordt. Dat is voor beide partijen het beste denk ik.
