Klacht: Tegen mijn zin aan een abonnement gehouden worden dat niets oplevert

AvK2014 op 11 juli 2018 over Power Internet in de categorie Internetproviders

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ben al een aantal jaren klant bij Power Internet. Zij zouden mijn bedrijf vindbaar maken op internet, en een website bouwen. Dat hebben ze gedaan. Maar in de vier jaar dat ik klant ben heeft nog niet 1 klant zijn weg naar mij gevonden via de diensten van Power Internet. Ik heb herhaaldelijk aangegeven niet tevreden te zijn, maar werd telkens overgehaald om toch te blijven en weer een toeslag te betalen voor dit of dat waardoor het toch echt beter zou moeten gaan lopen. Nu heb ik een goedlopend bedrijf, maar nogmaals, ik kan aantonen dat geen een klant via Power Internet bij mij terechtgekomen is. Nu heb ik op 2 juli schriftelijk opgezegd. Schijnbaar loopt mijn abonnement tot half juni en moet ik 2 maanden vooraf opzeggen. Power Internet wil me nog 1 jaar aan het abonnement vasthouden. Echter, ik heb voor half juni geen nieuwe factuur gehad voor het komende jaar. De nieuwe factuur is pas op 2 juli aangemaakt en verstuurd. Na mijn opzegging. Zij verschuilen zich achter de wettelijke 2 maanden opzegtermijn. Daar wil ik nog wel in meegaan. Wat schetst mijn verbazing? Dat hetzelfde abonnement van verleden jaar zonder opgaaf van redenen €100,- excl btw (totaal €121,-) duurder is geworden. Volgens mij mag dat wettelijk gezien niet. Als zij de nieuwe factuur voor half juni hadden verstuurd, met deze absurde verhoging dan had ik kunnen aangeven dat ik mijn abonnement niet wilde verlengen met deze onevenredig hoge verhoging. Volgens mij mag ik het abonnement dan ook ontbinden.

Gewenste Oplossing:

De vertrouwensband is geschaad. Ik geloof niet dat ze na onze gesprekken nog veel voor mij doen het komende jaar. Verder is het duidelijk dat ik geen zaken meer met hen wil doen, en hebben zij het abonnementsgeld behoorlijk verhoogd zonder dat ze daar iets extra's voor doen. Ik ben tevreden als mijn contract abonnement per direct ontbonden wordt. Dat is voor beide partijen het beste denk ik.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Power Internet over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Power Internet in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Power Internet een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Power Internet

Heeft op 16 juli 2018 om 14:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Van Kooten,

In de 4 jaar dat u klant bij ons bent geweest hebben wij altijd ons uiterste best gedaan om het maximale rendement te halen uit de campagnes die wij voor u verzorgen,
ook als wij de rapportages bekijken die bij deze campagnes behoren kunnen wij niet anders concluderen dat deze succesvol zijn verlopen.
Dit alles hebben wij ook met u doorgenomen en ook u bent tot de conclusie gekomen dat de relevante bezoekersaantallen zeker niet tegen gevallen zijn,
wel heeft dit in uw beleving niet de juiste klandizie opgeleverd, maar wij kunnen nooit klanten garanderen iets dat niets meer dan logisch is.

Wij hebben u altijd verschillende adviezen gegeven voor producten of diensten die zich nog meer bewezen hebben om snel resultaat op te leveren (zoals Google Adwords)
Maar u heeft altijd aan gegeven hier niet de financiële middelen voor te hebben.

U bent zelf verantwoordelijk geweest voor de keuze bij het verlengen van de diensten, omdat u altijd aan heeft gegeven weinig financiële ruimte te hebben
heeft u ter uitzondering van ons altijd een zeer ruime betalingsafspraak gehad van 12 maanden, en zijn wij u altijd tegemoet gekomen met uw betaal achterstanden.

Nu bent u te laat geweest met de opzegging van uw abonnement, wij communiceren altijd duidelijk dat u 2 maanden van te voren schriftelijk moet opzeggen
dit is ook zo naar u bevestigd via de post.

Mochten er verder nog onduidelijkheden zijn of wilt u samen komen tot een oplossing dan bent u altijd welkom om hier samen over te praten.

Met vriendelijke groet,

Power Internet

AvK2014

Heeft op 16 juli 2018 om 14:58 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Beste Power Internet,

jullie reageren niet inhoudelijk op de klacht :
waarom zijn dezelfde diensten als verleden jaar ineens €121,- duurder geworden? zonder dit vooraf aangegeven te hebben? Hierdoor mag ik wettelijk gezien ons contract ontbinden.

Verder is een betaalregeling omdat jullie aan een klant willen vasthouden iets heel anders dan een betaalachterstand. Alle openstaande posten zijn voldaan.

Tsja, in 4 jaar tijd niet 1 lead... sinds 2 maanden bezig met een collegabedrijf, en dat heeft ons al 3 leads en 2 boekingen opgeleverd.
Plus een hypermoderne site, waar het content gewoon continue aangepast wordt. (Dit hoeven wij niet zelf te doen, zodat wij ons kunnen richten waar wij goed in zijn) en dat tegen nog niet 1/4 van de prijzen die jullie durven rekenen, waarbij ik nog alles zelf moet doen.

Bedrijvenpagina bij Google? Gratis... moet ik hier vermelden wat het bij jullie kost?
€599,- excl btw om de website te onderhouden? content te plaatsen dat we zelf moeten aanleveren?

Ik mag hopen dat niemand er meer intrapt.

Zoals per mail aangegeven, jullie mogen de nota aanpassen naar het oude bedrag, en dan ben ik heel erg soepel.
Als ik de nieuwe nota ontvang kan ik overgaan tot betaling - anders niet.

Maar ik kan de mensen / bedrijven die jullie betichten van oplichterij heel goed begrijpen.

Jullie zijn het niet waard.

Met vriendelijke groet,
Personal Touch Travel,
Antoinette van Kooten.

Bericht van Power Internet

6 jaren geleden - Geachte mevrouw Van Kooten, Wij hebben het vrijgeven van informatie netjes proberen te houden maar gezien u wenst dat wij op een openbaar forum uitleg geven over uw situatie hierbij ons antwoord. Vanwege uw financiële situatie heeft u ons altijd om hulp gevraagd u bij te staan met een bijzondere betaalafspraak en die hebben wij u altijd gegeven, de betaalafspraak houd in dat wij de factuur in 1x sturen en u deze zelf verdeelt in 12 gelijke termijnen en betaald binnen 12 maanden. Een overeenkomst waar u zich nooit aan heeft gehouden en wij u vele malen op hebben moeten wijzen door achter u aan te bellen, herinneringen te sturen, het verzenden van Ideal links, kortom we hebben u op verschillende manieren moeten attenderen om u aan uw verplichtingen te laten voldoen. Om deze reden hebben wij de facturen met €50,- (excl. btw) administratiekosten verhoogt. zoals eerder benoemt hebben wij u rapportages van de campagnes laten zien en die wijzen uit dat er vele clicks zijn geweest, wij hebben u altijd aangegeven dat uw bestemmingspagina mensen afschrikt (iets dat in onze beleving ook blijkt gezien er vele bezoekers zijn die volgens u geen klant willen worden) maar hier heeft u nooit naar willen luisteren. Verder vinden wij het jammer dat u zich zo in uw emoties laat opgaan, wij hebben namelijk altijd ons uiterste best voor u gedaan en u waar u hulp nodig had altijd tegemoet gekomen. Wij zullen ons dan ook op geen enkele manier negatief uitten richting u en ik hoop dat u bij zinnen komt zodat we op een gezonde manier kunnen communiceren. De nota zullen wij niet aanpassen, en als u het hier niet mee eens bent dan mag u dit uit handen geven zoals wij dan ook zullen doen. Met vriendelijke groet, Power Internet

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Beste Power Internet, hoezo reageren in emotie? Kijk even naar jullie antwoord. Gelukkig heb ik voldoende zakenrelaties die wel beter weten. Zie alle klachten hieronder, over Power Internet, en ik zeg : I rest my case. Want nogmaals, jullie zijn het niet waard. Ik zal mijn abonnementskosten als per contract overboeken. Jullie schermen zelf met het contract, dus dan doe ik dat ook. Met vriendelijke groet, Antoinette van Kooten.

Alle klachten die gemeld zijn door