Klacht: Zelfs de kwaliteit van de klantenservice is twijfelachtig

op 22 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

De klantenservice geeft de volgende reactie op een eerdere klacht:

Volgens mijn gegevens is de zending met code RV400159005CN inmiddels afgehaald.
Pakket RV400091149CN zou zijn gekoppeld aan dezelfde 3S-code als pakket RV400159005CN. Ik verwacht dat deze zending nog wel klaar ligt bij de locatie. Mochten er toch nog problemen zijn, raad ik u aan om hierover contact op te nemen met de klantenservice via www.postnl.nl.

Deze klantenservice denkt dus dat er twee gelijke 3S barcodes kunnen bestaan voor twee verschillende pakketten, terwijl deze pakketten van twee verschillende verzenders af komen.

Als er een keer normale klachtafhandeling is en geen smoesjes en onzin verhalen.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 22 mei 2020 om 14:25 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de status en Track en Trace-codes van uw pakketten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik heb alle gegevens gecontroleerd. De 3S-code van het pakket met de code RV400159005CN eindigt op de cijfers 98 en de 3S-code van het pakket met code RV400091149CN eindigt op 89. Verder komen de codes precies overeen, waardoor mogelijk verwarring is ontstaan. Mijn excuses hiervoor, het gaat dus om verschillende codes. Volgens mijn informatie is RV400159005CN op 15 mei afgehaald en RV400091149CN op 20 mei. Ik vertrouw erop dat u de pakketten in uw bezit heeft.

PostNL Klantenservice

Heeft op 22 mei 2020 om 15:37 geantwoord

Het FEIT alleen al dat de klantenservice niet zelf in de gaten heeft hoe belachelijk het is om twee verschillende pakketten te hebben met een zelfde 3S code, en dit ook zelf zo voor te stellen, is natuurlijk typerend voor deze klantenservice. Ze weten absoluut niet waar ze mee bezig zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door Hebra