Klacht: Wie is er nou verantwoordelijk postnl of dhl?

KirstenJG op 09 juli 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een paar weken geleden heb ik een pakketje met daarin schoenen verstuurd. Ik heb een ticket op de website van dhl gekocht en de schoenen naar een punt gebracht waar zowel pakketen voor dhl als postnl worden aangenomen.

Ik hield die dagen mijn pakketje bij via de website van dhl en kwam erachter dat het pakketje nog steeds niet was bezorgt. Daarom heb ik telefonischcontact opgenomen met dhl, zij verwezen me naar de primera, de plek waar ik de schoenen heen had gebracht voor het versturen. De primera gaf aan dat de schoenen gewoon mee zijn gegaan met de bezorger en dat ze nooit pakketjes achterhouden. Een ontvangstbewijs geeft aan dat correct is en mee kan met de bezorger. Dit ontvangstbewijs heb ik.

Dhl vind het natuurlijk allemaal vervelend, hebben hun excuus aangeboden en vroegen mij 2 maal over om een claimformulier in te vullen omdat ze na een zoekactie bij hun de schoenen niet konden vinden. De schoenen zou ik vergoed krijgen maar helaas…

Na het invullen van de claim schuiven ze de schuld op postnl omdat de primera alleen postnl pakketen aanneemt waarop de primera zegt dat alle pakketen worden aangenomen en wanneer ze een ontvangsbewijs kunnen uitprinten het betekend dat zij ze gewoon kunnen versturen.

Tevens heb ik contact gelegd met postnl en zij schuiven het weer op dhl aangezien ik het verstuurd heb via hun.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en kom geen steek verder. Ik heb een ticket gekocht bij dhl voor het versturen van het pakketje dan mag ik er toch vanuit gaan dat zij ook de zorg voor het pakketje dragen en hun klant niet laten zitten.. dat gebeurt nu dus wel.

Dit heb ik ontvangen van dhl:
U heeft immers op eigen verantwoordelijkheid het pakket bij de verkeerde vervoerder ingeleverd en ook PostNL had dit moeten controleren bij inlevering.

Meer kunnen wij in deze zaak niet voor u betekenen, omdat wij niet de partij zijn die uw pakket kwijt gemaakt hebben. Door afgifte van uw pakket aan PostNL is PostNL de partij geworden die verantwoordelijk is voor het beheer van uw pakket. Dat de zending bij DHL geboekt is, verandert dit niet, omdat DHL in deze in het geheel geen fysieke invloed heeft gehad op het pakket. Dan kunnen wij natuurlijk ook niet aansprakelijk zijn voor het verlies van het pakket.

Gewenste Oplossing:

aankoopbedrag van de schoenen terug verzendkosten

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 09 juli 2018 om 16:10 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heermevrouw Scheerder,

Vriendelijke bedankt voor uw bericht. Ik vind het kwalijk te vernemen dat uw zending bij het verkeerde postbedrijf in de distributie terecht is gekomen. Graag reageer ik op uw bericht:

Pakketten van een ander bezorgbedrijf welke bij ons terecht komen zullen we uiteindelijk afgeven bij de juiste bezorger zodra dit wordt ontdekt. Ik wil u vriendelijk verzoeken af te wachten totdat het pakket weer bij het juiste bedrijf in de distributie zit. Mijn excuses voor het ongemak.

Mocht u nu of in de toekomst vragen voor ons hebben bent u welkom contact op te nemen met onze Klantenservice.

Met vriendelijke groet,

PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door KirstenJG