Klacht: WAS HELE DAG THUIS, GROOT PAKKET ALSNOG DOOR POSTNL NAAR POSTNL AFHAALLOCATIE GESTUURD  POSTNL MESSENGER AL DAGEN NIET BESCHIKBAAR  WAARDELOZE POSTNL CHAT ROBOT

Yan op 03 juli 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Zag zondag 18 juni 2023 tegen 18.30 uur in mijn POSTNL app en mailbox dat het pakket niet bij mij bezorgd kon worden omdat (zo’n 10 minuten eerder) niemand thuis was (we schijnen elkaar gemist te hebben…). Ik was de hele dag thuis en was op de hoogte dat het pakket die zondag tussen 18.09 uur en 20.09 uur bezorgt zal worden bij mijn huisadres. De intercom bel en huis deurbel zijn niet defect, als er wordt gebeld dan zijn beide bellen door heel het huis heel goed hoorbaar. Nu is het grote pakket bij een PostNL afhaallocatie bezorgd. Aangezien ik jullie sinds die zondagavond niet via Messenger kan bereiken (steeds de melding dat PostNL momenteel niet beschikbaar is als ik het bericht wil verzenden), heb hier ook bewijzen van screenshots. En jullie chatrobot niet in staat is om mij door te verwijzen naar een fysiek POSTNL medewerker om te chatten, dien ik deze klacht nu in via klacht.nl.

Gewenste Oplossing:

1. Het is een groot en zwaar pakket, heb geen auto. Bovendien ga ik niet in mijn eigen tijd en op mijn kosten naar die POSTNL afhaallocatie omdat die POSTNL pakketbezorger zijn werk niet goed heeft uitgevoerd. Ik verzoek u om het pakket alsnog naar mijn huisadres te laten bezorgen. Hierbij uiteraard wel minstens 1 dag van tevoren de trackingcode aan mij doorgeven zodat er iemand thuis is voor ontvangst van het grote pakket. Indien bezorging aan huis niet mogelijk, dan door jullie kosteloze retournering. Ik ga in ieder geval NIET de retourkosten en de evt. bijkomende kosten van de verkoper betalen. Is namelijk niet mijn fout.
2. Z.s.m. zorgen dat jullie Messenger weer beschikbaar is. In het vervolg ook melden op Messenger waarom het niet beschikbaar is.
3. POSTNL moet ook onderzoeken of bij desbetreffende POSTNL pakketbezorger op desbetreffende dag en in het verleden ook vaak pakketten niet op het huisadres kon bezorgen omdat er volgens de POSTNL pakketbezorger niemand thuis was. Als blijkt dat deze POSTNL pakketbezorger niet functioneert, dan s.v.p. z.s.m. maatregelen nemen.
4. Z.s.m. zorgen dat jullie chatrobot goed functioneert. Dat als men vraagt naar met een fysieke POSTNL medewerker chatten, dat de chat robot ook kan doorverwijzen.

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

9 maanden geleden - Beste lezer, Hartelijk dank voor uw bericht op Klacht.nl. Ik lees dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Sorry daarvoor, ik snap dat dit vervelend is. Naar aanleiding van uw bericht heb ik geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen. Helaas is dit niet gelukt, vandaar deze reactie. Ik heb nog wat verdere informatie nodig om uw melding compleet te maken. Zou u deze gegevens willen sturen? Graag ontvang ik van u: - de tracking code van het betreffende pakket; - uw correcte telefoonnummer. (Deze kunt u vermelden bij uw contact gegevens zodat uw telefoonnummer niet openbaar op deze website staat.) Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Yan

9 maanden geleden - Geacht PostNL Klantenservice, Ik ga in deze openbare reactie niet de trackingcode van desbetreffende pakket vermelden. Heb zojuist de tracking code bij mijn contactgegevens (waar naar het telefoonnummer wordt gevraagd) vermeld. U kunt het dus daar vinden. Ik wens geen telefonisch contact omdat ik de reactie / afhandeling van deze klachten zwart-op-wit wil hebben.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 03 juli 2023 om 16:53 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste lezer,

Bedankt voor uw reactie. Ik heb uw klacht doorgezet naar de leidinggevende van de bezorger. Deze zal het met de bezorger bespreken en maatregelen nemen waar nodig. Dit zal verder intern worden verwerkt, u ontvangt hier verder geen bericht van. Wel mag o hier van verwachten, dat dit niet meer zal gebeuren. Mocht er toch weer iets mis gaan met de bezorging, neem dan weer snel contact met ons op.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Yan

Heeft op 04 juli 2023 om 13:33 geantwoord

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Ik heb namelijk nog geen reactie gekregen n.a.v. punt 2 t/m 4. Zie nogmaals mijn klacht van destijds binnen inhet onderdeel Gewenste Oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door Yan