Klacht: Wachten voor niks

op 16 april 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Gister zou er een pakket bezorgt worden. Ik was niet thuis. Vandaag zou hij samen met een ander pakket bezorgd worden tussen 10:45 en 13:15. Om 10:30 thuis gekomen en 2 briefjes in de bus dat de bezorger al is geweest. Ik kijk online om te kijken wat er staat. Bij 1 pakket staat dat het op verzoek van mij naar een afhaallocatie wordt gebracht, bij de ander staat dat het pakket nog steeds kan komen. Gebeld met de klantenservice, deze geven aan dat het een indicatie tijd is. Dus anders gezegd, das pech, pakket weg! Bezorger is al geweest en heeft niet beide pakketten gescand.

Ik ben tevreden als vandaag, desnoods vanavond mijn pakket alsnog wordt bezorgd. Daarnaast zou er duidelijker vermeld moeten worden dat het een indicatietijd is en dat de bezorger dus ook een half uur eerder of later kan komen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 16 april 2018 om 13:51 geantwoord

Geachte mevrouw Van Overdam,

Bedankt voor het plaatsen van een bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u twee verwachte pakketten niet ontvangst heeft kunnen nemen. Daarnaast bent u ontevreden over onze dienstverlening in deze. Hierover het volgende.

Mijn oprechte excuses voor al de verwarring en het ongemak. Ik heb een klacht voor zending 3STBKH517646727 geregistreerd onder casenummer 04529616. Alles wordt besproken via de leidinggevende met de verantwoordelijke bezorger om herhaling in de toekomst te voorkomen. Als het nodig is, worden er maatregelen getroffen. Hiervan ontvangt u geen terugkoppeling. Ik zie dat u het pakket inmiddels succesvol van de locatie hebt opgehaald.

Met zending 3STEHV000299474 heeft u wel erg veel pech gehad, sorry hiervoor. De bezorgtijd in TrackTrace is inderdaad een indicatie en geen belofte. Dit moment is gebaseerd op resultaten van de 1,5 maand op de bezorgroute. Als er bijzonderheden zijn, kan een bezorger eerder of later zijn dan geschat. In TrackTrace kan u de status in de gaten houden er verschijnt dan een melding met: 'uw zending is vertraagd'. De bezorger streeft er naar om om het pakket zo gauw mogelijk te bezorgen. 3STEHV000299474 is ook succesvol van het PostNL-punt opgehaald.

Als u nu of in de toekomst vragenen of klacht heeft, mag u altijd contact opnemen met onze klantenservice. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Alle klachten die gemeld zijn door SHARON1987