Klacht: Wacht al vanaf dec 2017 op pakket PostNL

Jike op 18 juli 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In dec 2017 ontving ik van PostNL een brief dat mijn pakket uit het buitenland binnen is. Sindsdien wacht ik op levering. ‘In onderzoek genomen door de Douane’ is het standaard antwoord.
Maar de Douane geeft mij desgevraagd aan dat: 1) een onderzoek hooguit 3 weken duurt en 2) PostNL een formulier van de Douane heeft ontvangen met het telefoonnummer van de Douane waar PostNL Informatie kan opvragen over status etc.

Wat maakt nu toch dat PostNL na een half jaar wachten nog steeds niets vertelt over deze kwestie? De medewerker van Klantenserve PostNL begrijpt er ook niets van, maar vervolgens gebeurt er niets. Echt heel onbevredigend.

Gewenste Oplossing:

Statusupdate en een kopie van het formulier ‘Inbeslagname’ of ‘In onderzoek’ dat de Douane achterlaat bij PostNL.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 jaren geleden - Geachte heer Ike, In uw bericht vraagt u wanneer u uw pakket uit het buitenland ontvangt. Ik begrijp dat u meer duidelijkheid wenst. Ik wil u vragen om de barcode van de zending op te vragen via de verzender van het pakket. Dan kan ik voor u controleren wat de status is van de zending. Als u deze in een reactie op dit bericht aan ons toezend, dan kunnen wij u van exactere statusinformatie voorzien. In afwachting van uw antwoord verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Jike

6 jaren geleden - Dag, ik heb de onderstaande informatie van de verzender. Ik hoop dat hier de informatie bij staat die u vraagt. Vr Groet Adress: No 2, Licun Dongyilu, Daxing, Beijing China Tel. 86-010-62160926 86-13051555699 Fax: 86-010-62160926 Email: [email protected] Invoice no: 50125795 2469901 PO no: 20171216153811 Tracking no: EV875749602CN

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 18 juli 2018 om 14:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Ike,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat uw pakket nog niet is bezorgd. Graag informeer ik u hierover.

Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens zie ik dat er recent reeds een nieuwe melding is gemaakt naar aanleiding van uw telefonische contact met onze klantenservice. Hieruit is gebleken dat uw pakket nog niet is vrijgegeven. Wij hebben geen invloed op dit proces, ik kan hierin helaas geen verdere actie voor u ondernemen. Ik hoop uiteraard dat u de zending toch spoedig in ontvangst kunt nemen. Ik raad u aan de afzender in te lichten over deze gang van zaken, deze kan mogelijk vanuit de verzendende postorganisatie verdere actie voor u ondernemen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https:www.postnl.nlklantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Jike