Klacht: Waar is mijn retourzending

SarahRose op 12 juli 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

PostNL is mijn retourzending kwijt. Ik wil een kopie van het verzendbewijs, ik heb het 27 dagen geleden bij een postaal punt gebracht.
Ik sta al voor de 2e keer vandaag 30 minuten in de wacht. Werkt er wel iemand op de klachtenafdeling?

Gewenste Oplossing:

Ik wil dat mijn pakket naar het afleveradres wordt gebracht en een kopie van mijn verzendbewijs. Zalando beweert dat het tracht en trace wat ik heb gekregen niet juist is. Hoe dan?!

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - De tracking code van het betreffende (retour) pakket. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice.

Reactie van de melder van de klacht SarahRose

1 jaar geleden - ik heb geen track en trace code meer. ik heb het bij de enige primera op vlieland gebracht op 2 juni rond 16:45 uur hier ontvang ik graag graag een nieuw bewijs van. met vriendelijke groet, sarah rose streunding

Reactie van de melder van de klacht SarahRose

1 jaar geleden - dit is de track en trace code van het pakket: 3SEAGK089694686

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 12 juli 2023 om 13:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp uit uw bericht dat uw retourzending niet is aangekomen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Retourzendingen naar een antwoordnummer zijn niet altijd te volgen via postnl.nl omdat die een ander distributieproces hebben. Er wordt geen individuele afleverscan gegeven want zendingen worden gezamenlijk bezorgd. U heeft de zending gratis verstuurd, dit betekent dat de ontvanger verantwoordelijk blijft. Als de zending niet is bezorgd, kan Zalando als betalende opdrachtgever zelf PostNL vragen om een onderzoek.

Daarom kunt u het beste het bedrijf benaderen en vertellen wanneer u de zending teruggestuurd heeft vanwege de retourtermijn. Voor het mogelijke onderzoek, raad ik aan het verzendbewijs met de barcode goed te bewaren, daar staat ook de datum op. Een verzendbewijs wordt éénmalig verstrekt. Wij kunnen u dus geen nieuw verzendbewijs sturen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,
PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door SarahRose