Klacht: Verloren pakket

op 15 mei 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een paar maande geleden een Tv gekocht van 150 € , ik bleek deze achteraf niet nodig te hebben en stuurde deze vervolgens terug met Post – Nl, op advies van de medewerker van Post – Nl( in de Theresiastraat in Den Haag) ,zonder verzekerde zending, en het pakketje raakt totaal verloren !, nu blijft Post Nl zeggen dat ie inderdaad vermist blijkt, maar dat ze niks kunnen doen omdat ie niet was verzekerd, terwijl ik heb uitgelegd hoe het precies zat…Ik ben hier echt niet blij mee.

Als ik alsnog mijn 150 € krijg teruggestort, het is immers niet mijn schuld, ik ben slechts een simpele burger. ( waarom maakt Post - Nl, alles zo ingewikkeld ? ) ze zijn daarbij ook meerdere keren negatief op het nieuws geweest !!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heermevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een pakket dat u heeft verzonden, maar wat niet is aangekomen bij de ontvanger. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Ik begrijp dat u een oplossing wilt voor deze situatie. Ik kijk graag met u mee. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:De track en trace code van het pakket.Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Bij een onverzekerde zending is er inderdaad geen mogelijkheid tot schadevergoeding.Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht kokomicael89

4 maanden geleden - Beste Post Nl, ik had m destijds in de Theresiastraat, 3 maanden geleden ook verzekerd willen verzenden... Maar de man achter de kassa adviseerde mij dit niet te doen !!! Wat moet ik doen dan?? , ik dringende toen aan en hij begon te ginnegappen en zei dat dit echt niet hoefde en ik mij absoluut gen zorgen hoefde te maken..Ik zal voortaan een andere Post Nl nemen, ik ben jarenlang klant van Post Nl en wil graag mijn 150 € terug van de Tv... De bon van de Tv heb ik nog ... M.V.G Dhr Klaasen.

Heeft op 15 mei 2019 om 14:44 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie en aanvullende informatie. Ik begrijp dat u erg teleurgesteld bent over de gang van zaken. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van uw gegevens heb ik gezien dat er reeds een onderzoek is uitgevoerd. Tot mijn spijt kan ik de uitkomst van het onderzoek en het antwoord van de onderzoeksafdeling niet veranderen, na onderzoek is gebleken dat de zending als vermist moet worden beschouwd. Omdat het gaat om een onverzekerde zending is een schadevergoeding voor de inhoud in dit geval uitgesloten volgens onze Algemene Voorwaarden. Als afzender bent u zelf verantwoordelijk voor het kiezen van de verzendwijze en de daarbij horende voorwaarden. Het spijt me dat ik hierin verder niets meer voor u kan betekenen. Mijn excuses voor alle overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door kokomicael89