Klacht: verkeerde adressen- postcode op Inklaringsfacturen- zendingen retour gestuurd

ebaykoper op 27 december 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben sinds enkele maanden verhuisd. Sindsdien is het hopeloos met zendingen buiten EU. De inklaringskosten facturen bereiken mij niet, want postcode kloppen niet. Ook verschrijvingen in adres en mijn naam – vreselijk. Op de labels staat duidelijk de juiste postcodes. POSTNL tovert postcodes uit de hoge hoed, die überhaupt niet bestaan. Daarna eindeloos aan de chat met een dame E, die het niet begrijpt of doet alsof. Of ze kan het niet vinden, of ze zegt dat mijn adres klopt, Nou mijn adres klopt wel, maar niet de inklaringsfacturen. Er worden postcodes te voorschijn getoverd die niet bestaan. POSTNL begrijpt niet dat als Postcode en huisnummer niet kloppen. de facturen mij niet gaan bereiken, noch via app, noch post. Ik heb de meest voorkomende naam in Nederland en of de factuur is mijn naam verworden tot iets alsof iemand dronken over het toetsenbord is gevallen, Ook bij mijn huisnummer staat een deel van de woonplaats en de postcode lijkt niets in de verte op die van mij. De postcode is überhaupt niet bestaand. Hoe kan dit voor een post bedrijf?. Waar gaat het bij jullie mis?. Even los van het feit dat de dame aan de chat mij voor postadres verwijst naar DaanBot, terwijl deze alleen optie bellen of chatten kent. Nemen jullie mij nou in de maling?,. Een pakket is teruggestuurd en beschadigd bij de verzender terug gekomen. De tweede zending is goddank wel bezorgd omdat het 4 lettercode wel klopte (maar de 2 letters in de postcode niet). Talloze keren bellen met helpdesk wij kunnen u niet helpen U moet afwachten…,

Gewenste Oplossing:

1. Geef mij een verklaring waarom inklaring zo gruwelijk mis gaat. Ik kan dan aan de voorkant maatregelen treffen. Nu lijkt het erop of iemand dronken gegevens zit in te voeren dan wel niet kan lezen. Ik kan de labels wel lezen - waarom jullie niet en wat doen jullie eraan om dit te voorkomen??

2. Jullie klachtenprocedure deugt niet,. Jullie kunnen wel een klacht laten stuklopen bij een of andere chatdame of telefoonlijn, maar ik heb totaal niet het idee dat ook maar iets van mijn klacht wordt begrepen. Ik voel me dan ook niet serieus genomen.
iK WIL POSTNL LATEN ZIEN WAT VOOR STUITENDE BRODDELFACTUREN MEN OPSTELT,

Beoordeling 9/10 star-5 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 27 december 2023 om 12:50 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft te ontvangen inklaringsmeldingen Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- uw postcode en huisnummer;
- de tracking code van het betreffende pakket.

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

Met vriendelijke groet,
PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht ebaykoper

10 maanden geleden - Dag Robin- POSTNL, U heeft mij - vanuit POSTNL- verzocht om aanvullende informatie mijn huisnummer 387, postcode 6572AW De verkeerde ingevoerde inklaringsfacturen betreffen : 1. LH206476076US (Naast verkeerde niet bestaande postcode 6582AU gebroddel met mijn naam, straatnaam en woonplaats) 2. LG483030644GB (Niet bestaande postcode 6572EN) van 1 heb ik een foto van de carbon verzendlabel, die ik wel kan lezen. Ik maak er in ieder geval niet 6582AU van. van 2 heb ik een foto van enveloppe (deze zending heeft mij wel heeft bereikt dankzij juiste lettercode. EN als toevoeging bestaat niet. Er staat heel duidelijk AW op de enveloppe. Ik verneem graag jullie oplossing en hoe dit in toekomst opgelost kan worden. Als jullie dit door een computer laten inlezen dan verneem ik dat graag want dan kan ik verzoeken dat verzender labels digitaal kan printen ipv handgeschreven.

Bericht van PostNL

10 maanden geleden - Geachte heer, Hartelijk dank voor het sturen van de gevraagde informatie. Wat spijtig dat uw pakketten niet correct worden verwerkt. Wat vooral van belang is bij deze zendingen is dat deze correct digitaal worden voorgemeld en natuurlijk zou het helpen dat op de zendingen het adres wordt getypt i.p.v. handgeschreven. Dit voorkomt veel problemen bij inklaring. Uw melding is inmiddels geregistreerd en zal worden gebruikt om onze diensten in de toekomst te verbeteren. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door ebaykoper