Klacht: vergissing ymailadres leidt tot twee maal frankering betalen

n koek op 04 oktober 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag digitaal een frankering aangemaakt bij post nl. De email van de geadresseerde was goed mijn email blijkbaar niet want ik ontving geen bevestiging en ondanks dat ik de bevestiging van de geadresseerde wel kon tonen zat er niks anders op dan nogmaals ‘postzegels’ te kopen aan de balie.

Natuurlijk is het dom een fout maken in een emailadres, maar als bedrijf op zo’n moment niets anders dan automatische computerantwoorden (die de oplossing niet aandragen) hebben voor de klant is dat natuurlijk bedroevend.

de oplossing is zo simpel:
1. vraag de klant de email 2 maal in te voeren daarmee zal het overgrote deel van deze fouten worden voorkomen
2. sta klanten gewoon telefonisch of desnoods via chat te woord dat is wel zo netjes ook als je een heel groot bedrijf hebt dat toch wel genoeg klanten heeft

Inmiddels heb 1 maal 6,75 betaald via mijn bank en 7,25 contant bij het afgiftepunt.

Ik denk dat het billijk is dat u die 7,25 op mijn rekening terugstort, want ook al is het mijn fout u maakt het onmogelijk om die fout samen te herstellen.

met vriendelijke groet

N Koek

Gewenste Oplossing:

Terugstorting van de te veel betaalde 7,25 maar een aanpassing van het digitale formulier (twee maal emailadres intikken) zou voor dit soort narigheid kunnen voorkomen en is dus ook een wens

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 04 oktober 2021 om 12:35 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een opmerking heeft over een niet ontvangen verzendlabel. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag geef ik nog een korte samenvatting van ons telefoongesprek.

Zoals telefonisch besproken vind ik het jammer dat u betaald heeft voor een verzendlabel, maar deze niet heeft ontvangen. Natuurlijk kan ik mij voorstellen dat u hier graag een gepaste oplossing voor wilt. Daarom heb ik restitutie verleent. Het teveel betaalde bedrag van € 6,75 zal binnen twee weken aan u worden gerestitueerd en naar uw IBAN-nummer worden overgemaakt. Ik vind het ook erg fijn dat u meedenkt over onze producten en diensten en de verbetering daarvan, wij horen graag van onze klanten wat zij belangrijk vinden binnen onze dienstverlening. Inmiddels heb ik uw idee doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. U ontvangt geen verdere terugkoppeling op omdat wij dit verder intern verwerken, maar ook in de toekomst wordt uw mening altijd op prijs gesteld omdat wij daarmee onze service kunnen verbeteren.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door n koek