Mijn Klacht:
Vandaag digitaal een frankering aangemaakt bij post nl. De email van de geadresseerde was goed mijn email blijkbaar niet want ik ontving geen bevestiging en ondanks dat ik de bevestiging van de geadresseerde wel kon tonen zat er niks anders op dan nogmaals ‘postzegels’ te kopen aan de balie.
Natuurlijk is het dom een fout maken in een emailadres, maar als bedrijf op zo’n moment niets anders dan automatische computerantwoorden (die de oplossing niet aandragen) hebben voor de klant is dat natuurlijk bedroevend.
de oplossing is zo simpel:
1. vraag de klant de email 2 maal in te voeren daarmee zal het overgrote deel van deze fouten worden voorkomen
2. sta klanten gewoon telefonisch of desnoods via chat te woord dat is wel zo netjes ook als je een heel groot bedrijf hebt dat toch wel genoeg klanten heeft
Inmiddels heb 1 maal 6,75 betaald via mijn bank en 7,25 contant bij het afgiftepunt.
Ik denk dat het billijk is dat u die 7,25 op mijn rekening terugstort, want ook al is het mijn fout u maakt het onmogelijk om die fout samen te herstellen.
met vriendelijke groet
N Koek
Gewenste Oplossing:
Terugstorting van de te veel betaalde 7,25 maar een aanpassing van het digitale formulier (twee maal emailadres intikken) zou voor dit soort narigheid kunnen voorkomen en is dus ook een wens
