Klacht: Structurele problemen met Pakketbezorger

op 10 augustus 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik woon op de derde verdieping. Met een lift. Wat een gedoe he?

Blijkbaar is dat een groot issue voor mijn pakketbezorger, aangezien deze inmiddels tot drie keer (en vermoedelijk vaker) heeft aangetoond dat hij liever sjoemelt met bezorgberichten, dan dat hij daadwerkelijk aanbelt om mijn pakketje te bezorgen.

De eerste keer was zo’n twee weken geleden. Ik wachtte op een pakketje, werd ongeduldig en betrapte vervolgens mijn pakketbezorger op het feit dat hij een briefje in mijn bus deed dat het was afgeleverd bij de buurvrouw. Hilarisch, want ik was gewoon thuis op dat moment en ontdekte het briefje in mijn brievenbus op het moment dat de bezorger nog gewoon aanwezig was. Ik haalde mijn pakketje op bij de buurvouw en sprak vervolgens de bezorger aan op zijn nogal vreemde praktijken. Dit leverde een scheldpartij op. Hilarisch.

Daarnaast stond er duidelijk op het pakket dat deze niet afgeleverd mocht worden bij de buren, maar soit. Ik had tenminste een pakketje. Wel een klacht ingediend bij PostNL via Facebook, met de belofte dat de bezorger er op aangesproken zou worden. Alles opgelost toch?

Blijkbaar niet. Gisteren zou er een urgent pakketje bezorgd worden. Ik kon gelukkig thuis werken en zorgde er wederom voor dat ik de hele ochtend en middag beschikbaar was om een pakketje aan te nemen. Plotseling veranderd de status van de Track Trace online en ligt er een briefje in mijn brievenbus. Blijkbaar was ik niet thuis die dag, althans, volgens de bezorger. Nog een aantal keer de deurbel gecontroleerd, maar geen problemen hoor.

Wederom een klacht ingediend op Facebook. Uiteraard wordt dit in behandeling genomen, maar wederom zal ik geen feedback krijgen over eventuele afhandeling.

Vandaag in de herkansing dan. As we speak staat het pakket nog op ‘onderweg’ volgens Track Trace. Toch lag er alweer een briefje in mijn brievenbus, dat ik het morgen maar bij een tabakszaak moet proberen. Wederom een hele middag versplid met wachten thuis. Ik durf bij wijze van spreken niet eens te poepen, zodat ik de deurbel niet kan missen.

Hoe is dit toch mogelijk? Mijn enige theorie is het feit dat de bezorger er simpelweg van uit gaat dat ik er toch niet ben, niet aanbeld, en gewoon direct een briefje in mijn brievenbus stopt. Gezien het feit dat de Track Trace niet wordt geupdatet, vermoed ik ook dat hij dit doet tegen alle procedures in. Misschien dat hij later de barcode pas daadwerkelijk zal scannen?

Ik weer bellen. Ja we kunnen een klacht voor u indienen.. DIe fase ben ik inmiddels voorbij. Ik krijg namelijk geen feedback terug op deze klachten. Ik kan er niet van uit gaan dat problematisch gedrag van jullie bezorgers wordt opgelost. Ik heb nog steeds mijn urgente pakketje niet. Ik heb inmiddels talloze uren versplild om jullie werk makkelijker voor jullie te maken. Ik kan PostNL niet vermijden bij die talloze webshops online. Ik ben er behoorlijk ziek van inmiddels.

Doorverbinden met een supervisor kon echt niet. Dan maar op deze manier. Ik probeer het ook weer via Facebook. Ik heb een OPLOSSING nodig en weiger dat constate afpoeieren met ‘Wij begrijpen uw frustratie, heel vervelend meneer’.

Ik heb mijn pakket nodig. Vandaag nog. Ik hoef geen daadwerkelijke feedback over het oplossing van het conflict met mijn pakketbezorger, maar ik wil wel weten dat ik in de toekomst weer op een normale manier mijn pakketjes bezorgd zal krijgen. Heck, een bos bloemen zou fijn zijn, aangezien ik inmiddels drie dagen aan tijd versplild heb door het niet functioneren van jullie processen.

Oh ja, een berichtje met 'Uw feedback is doorgestuurd en wordt besproken met de bezorger, maar hier hoort u nooit meer iets op', is geen klantenservice.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 10 augustus 2018 om 13:59 geantwoord

Geachte heer Van Eldijk,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat de bezorging op uw adres momenteel zo moeizaam verloopt. Mijn excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens heb ik alle informatie gecontroleerd. Uw meest recente klacht is momenteel nog in behandeling bij de leidinggevende van de bezorgafdeling. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden dan zal de leidinggevende hierin zijnhaar verantwoordelijkheid nemen. Over de verdere afhandeling zal geen persoonlijk contact meer met u worden opgenomen, dit betekent niet dat er geen actie wordt ondernomen. Iedere klacht wordt serieus behandeld en ik vertrouw erop dat de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten. Uw pakket ligt inmiddels klaar bij de betreffende afhaallocatie en kan worden afgehaald. Nogmaals mijn excuses voor de gang van zaken en alle overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https:www.postnl.nlklantenservice

Heeft op 10 augustus 2018 om 20:02 geantwoord

Mijn vertrouwen wordt niet hersteld met deze herhaling van hetzelfde script. Ik heb intense overlast ervaren, een hoop tijd verspild, door het niet functioneren van PostNL. Ik verwacht simpelweg meer.

Alle klachten die gemeld zijn door Timbert