Klacht: Slecht en niet geleverd

S.kolen op 18 juli 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In week 27 zouden er 2 pakjes geleverd worden. 1 op maandag en de andere op woensdag.

Pakje1; Word in het bedrijfsverzamelgebouw geleverd bij een ander bedrijf. Dit kan maar via de app kreeg ik een melding dat het pakje geleverd is. Dus binnen ons bedrijf geen pakje ontvangen. Na 30min even een kijkje gaan nemen in de brievenbus. GEEN BRIEFJE zoals gebruikelijk. Na contact met post.nl doorverwezen na de verzender voor een onderzoek enz. Dit gedaan een dag later kwam iemand binnen het pand van een ander bedrijf het pakje brengen. gelukkig. maar wel een faal voor de bezorger.

Pakje 2; Zou op woensdag geleverd worden. Goed 1 dag later ook prima. Maar tussen woensdag en zaterdag ochtend 9 meldingen in de app. De laatste melding bezorgtijd nog niet bekend hier staat de app nog steeds op. Wederom geen bericht van post.nl in de brievenbus.
Dit pakje is nog steeds niet bezorgt en er loop een onderzoek vanuit de verzender.

Bij contact met post.nl heb ik gevraagd of er misschien een klacht ingediend kan worden als ontvanger. Dit blijkt niet mogelijk te zijn. Dus post.nl wil geen feedback vanuit de gebruiker als zijnde ontvanger. Zo zullen de pakjes dus altijd slecht bezorgd blijven worden. en dit zal dus de naam van post.nl niet tegoeden komen.

Gewenste Oplossing:

Ik ben inmiddels blij wanneer mijn pakje bezorgt zal worden. Maar zeker als ik mijn klacht kan uiten aan post.nl wegens het niet correct werken van het systeem en de procedures.

Tevens bij geen bevredigend antwoord zal ik mijn richten aan de verzender (in beide gevallen vooral postorderbedrijven). Wegens de slechte kwaliteit van de aangeboden service.

graag hoor ik van u omtrent het nog niet bezorgde pakje. en de eventuele aanpak van jullie kwaliteit.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 jaren geleden - Geachte meneer, mevrouw Koolen. Bedankt voor het sturen van uw bericht. Ik begrijp dat u voor pakket 1 geen kennisgeving hebt ontvangen. Pakket nummer 2 heeft u nog niet ontvangen? Klopt dat? In dat geval ontvang ik graag van u de 3S-codes van desbetreffende pakketten. Wat vervelend dat onze pakketbezorger geen briefje bij u heeft achtergelaten voor het eerste pakket. Ik wil hier allereerst mijn excuses voor aanbieden. Dit had niet mogen gebeuren. Om ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer voorkomt, wil ik hier graag een melding voor doorsturen naar de leidinggevende van de desbetreffende bezorger. Deze leidinggevende zal vervolgens de kwestie persoonlijk bespreken met de bezorger. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden, dan zal de leidinggevende daar zijnhaar verantwoordelijkheid in nemen. Voor het tweede pakket wil ik graag in ons systeem kijken. Als u het pakket inmiddels hebt ontvangen, dan hoeft u niet de 3S-code te sturen. Ik wacht je antwoord af. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Beste Post NL, Bedankt voor uw reactie. Uw antwoord klinkt goed. fouten maken kan maar vond het wel een klacht waard twee keer per week een fout. Ik zal hieronder de 3S-codes per pakketje doorgeven. Voor pakketje 1 (wel ontvangen) waar geen briefje voor achter gelaten was is het nummer 3STUNM 0053 57504. Voor pakketje 2 (nog niet ontvangen) 3STTSA 0030 38616 alvast bedankt voor uw moeite en hoor graag van u. Met vriendelijke groet, Sietse Kolen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 18 juli 2018 om 15:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw Koolen,

Hartelijk dank voor uw reactie en aanvullende informatie. Aan de hand van de door u gestuurde codes heb ik alle informatie bekeken. Volgens mijn gegevens is er vanuit de afzender reeds een klacht ingediend over de bezorging van het pakket met code 3STUNM005357504. De bezorger is reeds aangesproken, ik ga er dan ook vanuit dat de bezorging van pakketten op uw adres naar aanleiding hiervan zal verbeteren. Voor het pakket met de code 3STTSA003038616 heeft de afzender reeds een onderzoek laten instellen om uit te zoeken wat er mis is gegaan. Omdat de afzender onze klant en opdrachtgever is zal de verzender op de hoogte worden gehouden van de voortgang en uitkomst van het onderzoek. Ik raad u dan ook voor meer informatie contact op te nemen met de verzender, hopelijk kunt in overleg met hen tot een oplossing komen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https:www.postnl.nlklantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

S.kolen

Heeft op 18 juli 2018 om 16:16 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Geachte PostNL,

Ik moet bekennen dat met dit antwoord niet echt geholpen ben. vind het zelfs aardig schandalig en had toch meer info verwacht na aanleiding van uw voorgaande bericht. Wel fijn dat u binnen 24 uur een collega die toch grotendeels onderweg is zo snel aan heeft kunnen spreken.

Ten aanzien van pakketje 2. het nog niet bezorgde pakketje had ik toch wel meer info verwacht. Vind het tevens slecht mij te verwijzen naar de afzender. u ook wetende dat ik die kosten ook zelf betaald heb. En in het systeem kijken en alleen dat vermelden is zeer teleurstellend.

Een pakket dat verzonden is op 2 juli die na een week zoek is, en vervolgens na een week onderzoek nog nog niet te traceren blijkt te zijn. Lijkt bij mij op een aardige falen van alle systemen binnen PostNL.

Hoe snel u de bezorger kunt aanspreken op het boven genoemde staat in scheel contrast tot het lokaliseren van een pakketje.
Heel geloofwaardig komt het aanspreken van bezorgende collega niet over. dat even gezegd hebbende.

Ga ik er vanuit dat deze melding pas gesloten gaat worden wanneer ik mijn pakketje ontvangen heb. Tevens had ik graag dat u de bezorgkosten terug stort aan de verzender.

Hopend u duidelijk gemaakt te hebben omtrent mijn ontevredenheid over PostNL.

Met vriendelijke groet,

Sietse Kolen

Alle klachten die gemeld zijn door