Klacht: Regelmatige fouten bij postbezorging

op 14 februari 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Het gebeurt met enige regelmaat dat ik voor mij bestemde post niet ontvang. Begin 2019 constateerde ik het voor het eerst, toen bleek dat belangrijke post mij niet had bereikt. Toen ging ik nog uit van een incident. Ook ontvang ik post die bestemd is voor een ander. Het betreft dan vaak hetzelfde huisnummer uit een andere straat. Enkele weken geleden heb ik het direct kunnen meegeven aan de betreffende postbode. Afgelopen zaterdag (08-02) heb ik de betreffende brief maar zelf naar het betreffende adres gebracht. Inmiddels mis ik nog post die ik al had moeten ontvangen.

Ik ben tevreden als de betreffende bezorgers nauwkeuriger werken en dus niet alleen naar huisnummers kijken. Een bezorger moet zich heel goed realiseren dat het vaak ook vertrouwelijke informatie bevat.

Wat Post NL betreft. Zou het wel eens wat beter geregeld kunnen worden t.a.v. de mogelijkheid om een klacht in te dienen. Waarom Facebook en Twitter en niet gewoon een normaal chatkanaal of formulier?

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van briefpost. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Mijn excuses voor het feit dat u meerdere poststukken niet heeft ontvangen en dat er post foutief is afgeleverd. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u hierbij zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag nog de volgende informatie:- Hoeveel poststukken mist u in totaal?- Van welke afzenders mist u post en op welke data had u deze post moeten ontvangen?- Hebben de afzenders aangegeven dat het via ons is verzonden?- Van welk adres heeft u foutieve post ontvangen op 8 februari? Was deze post ook voorzien van de melding PostNL port betaald of een streepjescode?Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.U kunt onze klantenservice overigens ook via chat bereiken of telefonisch. Wellicht dat deze afdelingen op dat moment niet bereikbaar waren. Als ze gesloten zijn dan is de optie niet beschikbaar op de site.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Heeft op 14 februari 2020 om 11:31 geantwoord

Geachte heermevrouw,

Helaas hebben wij van u geen reactie mogen ontvangen op ons informatieverzoek. Ik ga er dan ook van uit dat uw melding inmiddels is verholpen enof dat u via een van onze andere kanalen van antwoord bent voorzien. Uw melding op klacht.nl wordt daarom afgesloten.

PostNL Klantenservice

Heeft op 16 februari 2020 om 14:51 geantwoord

Ik was helaas nog niet in de gelegenheid om te reageren. De problemen zijn helaas nog niet opgelost en inmiddels weer verkeerd bezorgde post ontvangen. U (Post NL) vraagt om gegevens (post van wie e.d.) die ik uit privacy overweging niet op deze site wil zetten.
Ik blijf de communicatievorm wat knullig vinden. Een handig digitaal formulier, kan een ieder een hoop tijd besparen.

Alle klachten die gemeld zijn door Notenboom2111