Klacht: Ptt post

op 08 februari 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag 7 februari 2019 om 14.00 is er aangebeld of ik even naar beneden wilde komen om post op te halen omdat het niet in mijn postbus paste. Ik woon op 5 hoog en heb een lift. Ik haar verzocht of ze het naar boven kon brengen en dat ik niet naar beneden kon komen vanwege ziekte. Ze gaf aan dat ze nog meer post bij zich heeft en dat dat niet mogelijk is. Toen vroeg ik haar of ze het einde van de dag als laatste mijn post wilde overhandigen. Daarop gaf ze als antwoord dat dat niet mogelijk was en dat ze het aan de dichtbijgelegen PostNL zelf kon ophalen. Ik was al een het wachten op mijn post. Ik weet niet hoe ze heet maar het was bij postcode 1111NX Diemen rode kruislaan. Mijn vraag is of zij dit kan maken en dat dit jullie regels zijn? Ik wil dit heel graag weten voor de volgende keer.

Mvgrt Ivy

Gewenste Oplossing:

Als ze de moeite had genomen om wel even naar boven te komen om mijn post af te geven. Echt jammer

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 08 februari 2019 om 10:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over de postbezorging. U zou graag willen weten of een postbezorger u mag vragen om het beneden af te komen halen wanneer het niet door de brievenbus past. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan me voorstellen dat het in uw situatie niet fijn was dat de post niet naar boven gebracht kon worden. Onze postbezorgers zijn echter niet verplicht om naar boven te gaan om pakjes af te geven als een zending niet in de brievenbus past. In flats en appartementencomplexen waar wel een spreekinrichting maar geen lift aanwezig is, kan de geadresseerde verzocht worden om deze poststukken beneden in ontvangst te nemen. Lukt het niet om de zending af te leveren dan laat de bezorger inderdaad een kennisgeving achter. Hierop wordt aangegeven of de zending bij uw buren is afgeleverd of kunt afhalen van de afhaallocatie.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Heeft op 08 februari 2019 om 11:42 geantwoord

Dit aub niet echt een oplossing voor mijn klacht. Mijn buren wonen ook op 5 hoog we hebben een spreekinrichting en een lift in onze flat anders had ik niet met jullie postbezorger kunnen communiceren. Dus als ik in een rolstoel zou zitten en of door een handicap niet naar beneden kan heb ik gwn pech als ik het goed begrijp. Want door de intercom vind ik het best gênant om te roepen waarom ik niet naar beneden kan komen! Zou het waarderen als ik nu echt antwoord op mijn vraag krijg aub

Grt

Alle klachten die gemeld zijn door Brauns