Klacht: PostNL raakt pakket kwijt en weigert enige hulp.

b_bosman op 16 maart 2012 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Postnl raakt pakket kwijt , en is vervolgens niet bereid hulp te bieden of een vergoeding te geven.

PostNL raakt een sampler van 475 euro kwijt en zeggen dat het erg spijtig is, maar ze er niks aan zullen doen, had je maar verzekerd moeten zijn.

Ik heb betaalt voor een dienst van Postnl. Deze dienst heeft Postnl niet goed uitgevoerd. Hier door blijven ze dus in gebreke. Verzekering of niet, ze moeten dus met een vergoeding komen.

Het lukt dit rampen bedrijf niet eens fatsoenlijk een pakket te bezorgen. Hoe kan het dat er in de track en trace staat dat het pakket in het sorteercentrum zit, maar dat het niet te vinden is. Wie zegt dat een medewerker het pakket niet zelf in zijn zak heeft gedaan? Een pakket verdwijnt niet zomaar! Het moet ergens of bij/iemand zijn bleven steken en daar is PostNL verantwoordelijk voor!!

Dit is de mail die de afzender na bellen en bellen en brieven heeft gekregen:

Geachte heer, (naam),
> Naar aanleiding van de vermissing van uw zending, die u op 2 maart 2012 aan de heer B (naam) te Baflo heeft verstuurd, bericht ik u het volgende.
> Om met zekerheid vast te kunnen stellen dat het pakket vermist is heb ik navraag gedaan bij alle afdelingen binnen ons bedrijf waar het pakket zich zou kunnen bevinden. Hieronder vallen onder meer het distributiecentrum waarvandaan het pakket wordt geleverd en de afdeling onbestelbare stukken. Dit onderzoek heeft echter geen positief resultaat opgeleverd. Voor het verlies en het hierdoor ontstane ongemak bied ik u mijn welgemeende excuses aan.
> Ik kan u helaas geen schadevergoeding aanbieden omdat de vervoersvoorwaarden hier niet in voorzien en er ook geen verzekering is gekoppeld aan de door u gekozen wijze van verzending.
> Ik hoop u hiermee naar tevredenheid te hebben geholpen en geïnformeerd en sluit hierbij het onderzoek.
> Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.30 bereiken op telefoonnummer 0900-0990 (10 cent per minuut).
> Met vriendelijke groet,
> D. van Andel
> Serviceteam Consumenten
> PostNL Pakketten Benelux B.V.

Bij een beetje speurwerk blijkt dit gewoon een simpel standaard briefje van Postnl te zien.

De medewerker uit wiens naam deze brief verstuurd wordt heeft niet eens het lef om zelf even contact met de afzender op te nemen!

Het is te schandalig voor woorden. En iedere keer schijnt dit bedrijf ermee weg te komen! En de top maar bonussen vangen. Ik walg ervan!

Het pakket onbeschadigd leveren, een gevolgschade toekennen.

Indien niet leveren van het pakket. De complete waarde van de inhoud vergoeden en een gevolgschade toekennen.

Alle klachten die gemeld zijn door