Klacht: PostNL is zeer klantonvriendelijk, vaart een eigen koers

op 10 oktober 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb in China een lamp besteld die rond 12-10-2019 zal worden geleverdbezorgd. Op de bestellingsbevestiging staat dat er aan huis bezorgd moet worden. Krijg zojuist een kaartje van PostNL dat er voor mij een pakketje ligt op een afhaalpunt, maar daar heb ik niet voor gekozen. Mijn leverancier bevestigt mij levering aan huis, maar bij telefonische navraag bij de klantenservice van PostNL wordt mij verteld dat dat de afzender de instructie zou hebben gegeven de zending af te leveren bij een afhaalpunt. Dat heb ik niet met mijn leverancier afgesproken, zou daar ook niet iets besteld hebben. Dagelijks komt er een auto van PostNL bij mij in de straat, maar daar heeft mijn bestelling niet in gezeten. Er is al gelijk bij aankomst door PostNL besloten om niet naar mijn adres te gaan, enkel een berichtje

Ik heb bij klantenservice PostNL gevraagd wanneer ik volgens bestellingsbevestiging van mijn leverancier tóch de levering aan huis ga krijgen. Men weigert, mijn leverancier zou hen andere (niet met mij overeengekomen) instructies hebben gegeven.
Deze botheid sterkt mij in mijn voornemen de zaak uit te spelen, en de zending niet te gaan ophalen bij het afhaalpunt, Heb ook de leverancier op de hoogte gesteld. Door deze manier van handelen van PostNL zal de zending nooit in mijn bezit komen. Bij mijn leverancier zal ik dan noodgedwongen toch mijn betaling volgens het consumentenrecht gaan terugvragen

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 10 oktober 2019 om 11:56 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat uw pakket uit het Buitenland rechtstreeks bij een PostNL-locatie is bezorgd. Ik kan me voorstellen dat u hier verbaasd over bent. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

PostNL streeft naar een kwalitatief goede en betaalbare dienstverlening voor het bezorgen van brieven en pakketten. Op basis van de 3SRETA barcode en het afhaaladres, herkent u dat pakket een Aangetekende zending is. Dit kunt u zien via: www.internationalparceltracking.com. Voor dit type zending kiest PostNL ervoor het pakket direct naar een PostNL-locatie te sturen. Zo garanderen we een snelle, veilige aflevering tegen een zo goed mogelijke prijs.

PostNL Klantenservice

Heeft op 10 oktober 2019 om 14:22 geantwoord

Ik kan alleen tevreden zijn met aan huis bezorging zoals door afzender aangegeven. Dat PostNL besluit de zending naar een afhaalpunt te sturen is HUN BESLUIT. Men moet niet tegen mij liegen en zeggen dat de verzender dit zo wilde. Dat ik moet tekenen voor ontvangst, ach, dat gebeurt ook weleens met een binnenlandse zending. En dat kan aan de voordeur worden geregeld. Ik zie hierin geen verschillen. Niemand die dit vooraf heeft benoemd, en dan dit tegenkomen is als een koude douche. En blijven volhouden dat men het niet alsnog op mijn adres kan (of misschien beter gezegd: WIL) bezorgen. Zo jagen ze mensen weg.

Alle klachten die gemeld zijn door Ontevreden PostNL klant