Klacht: PostNl houdt vast aan regeltjes en verliest klantenbelang hiermee uit het oog

Boboudewaal op 04 september 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een horloge met track en trace verstuurd als brievenbuspakket (vertelde de winkelmedewerker zonder uit te leggen wat dat betekent).
Dat betekend dus dat je pakket niet verzekerd is.
Heel veel onverzekerde waardevolle pakketten verdwijnen bij PostNl en daar staat geen schadeloosstelling tegenover.
Als je dat wel wilt moet je bijverzekeren.
Heel vreemd dat ik PostNl financieel moet steunen in hun schadeloosstellingsbeleid terwijl er weinig tot niks gedaan wordt aan personeel met losse handjes.
Mijn casus is ook al iemand overkomen in 2015, en in al die jaren tot nu toe zijn er al zoveel meldingen als deze gedaan, echter zonder resultaat.
Er verdwijnen nog steeds volop waardevolle pakketten.
Ik vind dat PostNl de klachten van zijn (niet verzekerde) klanten niet serieus neemt en weinig of niets doet tegen de graaicultuur die blijkbaar in hun bedrijf heerst.

De waarde van het pakket wil ik terug en dat er iets aan gedaan wordt

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 04 september 2023 om 14:16 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat een door u verzonden brievenbuspakket niet is aangekomen bij de geadresseerde. Ik begrijp dat u hier erg teleurgesteld over bent en een vergoeding wilt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Op basis van de door u aangeleverde informatie heb ik gezien dat u reeds via een ander kanaal contact met onze Klantenservice heeft opgenomen. Uw klacht is geregistreerd om herhaling in de toekomst te voorkomen en onze processen te verbeteren. Omdat dit intern wordt opgepakt zult u hierover zelf geen persoonlijk bericht meer krijgen.

Een brievenbuspakje is niet verzekerd tegen schade of vermissing. Ook is een onderzoek niet mogelijk bij een onverzekerde zending. Dit betekent dat ik tot mijn spijt niet uit kan zoeken wat er precies misgegaan is bij de bezorging van uw pakket en dat u niet in aanmerking kunt komen voor een vergoeding. Mijn excuses voor alle ontstane overlast.

PostNL Klantenservice

Boboudewaal

Heeft op 04 september 2023 om 14:38 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

En weer verschuilt PostNl zich achter hun regeltjes.
Nergens wordt gepraat over de aanpak van diefstal door personeel door de jaren heen (op grote schaal gezien het aantal klachten).
Dit is de reden dat ik mijn horloge kwijt ben.
Wel of niet verzekerd...moet ik mij verzekeren tegen diefstal gepleegd door personeel van het bedrijf zelf???
Als PostNl járen geleden maatregelen hiertegen had genomen zou ik nu niet op extra kosten worden gejaagd of mijn pakketje kwijt zijn!

Alle klachten die gemeld zijn door Boboudewaal