Klacht: Postnl geeft verkeerde adres door aan Partner

op 25 maart 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb mijn aankopen van een webshop in de UK geretourd. Het past in de brievenbus maar voor de zekerheid betaalde ik extra zodat ik het pakketje kon volgen. Nu zie ik dat het is afgeleverd bij het verkeerde huisnummer! De gene die het in ontvangst heeft genomen beweerd natuurlijk niks te hebben ontvangen. Wel is er bewijs van postnl track and trace dat het daar bezorgd is.

Volgens postnl is Hermes verantwoordelijk. Omdat hun de partners zijn die het pakket in de UK bezorgen. Ook hun hebben bewijs dat het bezorgd is bij nummer 138 met zelfs een foto van de voordeur van deze persoon.

Het pakket had bezorgd moeten worden bij nummer 152. Wat met koeienletters op het pakket stond. Ook van het pakketje heb ik een foto als bewijs. Echter beweerd Hermes dat postnl het adres verkeerd heeft doorgegeven en ook hier is bewijs van.

Postnl verklaard dat zolang het niet een pakket is met een verzekering. Zij niet aansprakelijk zijn voor het verlies van het pakketje. Zij komen er dus gewoon mee weg. zij hebben het adres fout doorgegeven aan Hermes en Hermes komt er ook mee weg omdat hun het pakket hebben bezorgd op het adres die postnl heeft doorgegeven.

Kortom postnl geeft het adres verkeerd door en heeft een foutje gemaakt. Maar omdat ik niet verzekerd ben tegen schade of verlies kunnen zij mij niet helpen.

Ik wil dat postnl zijn fout hersteld. Dat ze contact opnemen met Hermes en het pakketje bij het juiste adres afleveren. Laat Hermes contact opnemen met de bewoners van dit adres! Het pakket was niet naar hun gericht dus zij moeten dit terug geven aan de postkantoor. Laat Hermes uitzoeken of dit niet al gedaan is! Ik wil mijn geld van dit geretourde pakketje uiteindelijk gewoon terug!

7 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

7 dagen geleden - Geachte heermevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Uiteraard niet een fijne situatie. Ik zou dan ook graag even met u mee willen kijken, zodat ik kan kijken wat ik voor u kan betekenen. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- de Track Trace code van uw pakket; - De volledige adres gegevens van de geadresseerdeZodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Ginaflora

7 dagen geleden - Heb dit vandaag telefonisch doorgegeven. Het is waarschijnlijk fout gegaan bij het opnieuw labelen in de distributie centrum. Maar het nakijken doen jullie alleen voor de show. Uiteindelijk krijg je een standaart antwoord. Namelijk : je pakket was niet verzekerd of aangetekend opgestuurd dus helaas kunnen wij niks voor u betekenen.

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 25 maart 2020 om 13:57 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Het spijt me dat u niet naar tevredenheid geholpen bent. Het klopt dat er naar een standaard verstuurd pakket, geen onderzoek mogelijk is. Mijn oprechte excuses voor deze teleurstelling.

PostNL Klantenservice

Heeft op 25 maart 2020 om 16:32 geantwoord

Niemand is blij met de oplossing die postnl geeft. Zolang je je pakket niet heeft verzekerd mag de bezorger doen wat hij wilt en mag postnl fouten maken wat ze willen. Maar ik denk dat ik 1 van de miljoen ben die ontevreden is met hun oplossingen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ginaflora