Klacht: PostNL Afdeling Inklaring

Ivo van Dijck op 14 augustus 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een pakketje besteld bij een leverancier in Frankrijk.
Dus binnen de EU en de douane-unie.
Op de track en trace van La Poste, de vervoerder vanuit Frankrijk, staat aangegeven dat het pakketje op 24 juli is aangekomen in Nederland.
Daarna ontbreekt ieder spoor.
Code ingevoerd bij PostNL geeft niets aan.
Code ingevoerd bij DHL geeft aan dat PostNL de vervoerder in Nederland is.
Verzender heeft contact gezocht met PostNL, maar krijgt geen informatie.
Ik als ontvanger heb gebeld met PostNL en het blijkt dat het pakketje bij PostNL ligt op de afdeling Inklaring.
Het is nota bene een zending binnen de EU.
Ze mogen op die afdeling 30 dagen nemen om het pakketje te verwerken.
Ik moet dus nog geduld hebben tot na 24 augustus tot ik eens iets van mijn pakketje ga horen.
In de eerste plaats begrijp ik niet waarom een pakketje uit Frankrijk moet worden ingeklaard en totaal onbegrijpelijk vind ik dat dit gewoon 30 dagen mag duren.
Onbegrijpelijk, onduidelijk en onfatsoenlijk.

Pakketje onmiddellijk en onbeschadigd geleverd krijgen met excuses.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 14 augustus 2023 om 14:22 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over een pakket uit Frankrijk. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uw zending zit in het inklaringsproces om klaar te maken voor invoer en dit kan inderdaad tot 30 dagen in beslag nemen. Er is geen mogelijkheid om de afhandeling te versnellen. Via track trace blijft u op de hoogte van de laatste status van afhandeling van de zending. Mijn excuses voor het hierdoor ondervonden ongemak.

PostNL Klantenservice

Ivo van Dijck

Heeft op 25 augustus 2023 om 12:15 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dit is geen oplossing, maar totale onzin. Inmiddels al meer dan 30 dagen geleden en nergens een pakketje te bekennen.

Reactie van de melder van de klacht Ivo van Dijck

7 maanden geleden - Hoe kan het dat deze klacht genoteerd staat als opgelost ? Er is totaal niets opgelost.

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw reactie. Sorry dat uw zending nog niet is afgeleverd. Natuurlijk snap ik dat u ongerust bent. Jammer genoeg kan ik de reden voor de vertraging niet achterhalen. U kunt het beste de afzender benaderen. Die kan met u een oplossing zoeken en volgens de voorwaarden melding maken bij de eigen postorganisatie. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Ivo van Dijck