Klacht: Post wordt niet bezorgd.

op 22 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Sinds een aantal maanden heb ik de PosNL app, waarbij ik kan zien dat er briefpost aankomt. Probleem is dat ik vaak foto’s zie (soms ook geen foto’s) van briefpost wat moet worden bezorgd, echter wordt het niet bezorgd. Niet bij de buren, niet in een andere straat, het is gewoon weg of verkeerd bezorgd.
Ik heb dit een paar maanden geleden ook gemeld bij PostNL maar het probleem is niet opgelost maar nog steeds aanwezig. Ik mis nu al een paar maanden aan post.
Van diefstal is geen sprake (ik ben de hele dag thuis) en de brievenbus is zo diep dat je met je arm er niet in kan.

Gewenste Oplossing:

Als de post van de afgelopen maandag bij mij bezorgd wordt (de teller staat nu op 12).
Er gaat of iets bij de sorteer machine fout of de bezorger snapt de straat niet.
Ik woon in een normale straat er is niets vreemds aan.
Dus graag zou ik mijn post krijgen (er is immers een foto van, dus het is geregistreerd) van de afgelopen maanden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

1 week geleden - Geachte heer,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van briefpost. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.U geeft aan dat u meerdere poststukken, die u in de app heeft gezien, wederom niet heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is. Wanneer u briefpost in de app ziet dan kan het maximaal 4 bezorgdagen duren voordat het aankomt. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u hierbij zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag nog de volgende informatie:- Op welke data heeft u deze post in de app gezien?- Van welke afzenders is deze post?Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Rekked

1 week geleden - -Als voorbeeld zal ik de laatstgenoemde van vorige week doen (15 mei) die niet is aangekomen.-Aangezien ik vaak niet weet van wie de afzender is, en ik in de app ook geen afzender kan vinden, is dat moeilijk om te zeggen. De helft van de tijd staat er geen plaatje bij dus is het maar raden van wie en of ik het krijg. Maar gelukkig is bij de post van 15 mei wel een plaatje bekend en dat is van de Belasting, er staat geen afzender op het plaatje, dus het exacte adres weet ik niet.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 22 mei 2020 om 15:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht en informatie. Graag informeer ik u.

Aan de hand van uw informatie heb ik een klacht doorgegeven aan de afdeling die verantwoordelijk is voor de postsortering en -bezorging op uw adres. Omdat er van briefpost geen administratie wordt bijgehouden kan ik spijtig genoeg niet achterhalen wat er precies gebeurd is. Door middel van uw klacht onderzoeken we of dit probleem vaker voorkomt in uw postcodegebied. Ook zullen de betrokken medewerkers geïnformeerd worden over de vertraagde post. Ik vertrouw erop dat de kwaliteit van de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten. Mijn excuses voor de overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Heeft op 22 mei 2020 om 16:29 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Dit is toch geen oplossing?
Post is weg, PostNL gaat gesprekken met personeel aan maar ik krijg de uitkomst niet te horen. Ik begrijp niet dat als er voor de app een foto wordt gemaakt (er wordt zelfs door jullie een code op een brief geprint) dit later niet meer getraceerd kan worden.
Nou mag ik gaan gokken hoe ik aan mijn verloren post kom.

Alle klachten die gemeld zijn door Rekked