Mijn Klacht:
Post NL stuurde enige tijd geleden een brief met daarin een excuus voor het verkeerd bezorgen van de post. Niet alleen bij mij, maar bij meerdere. In de brief hebben ze het over een rancuneuze medewerker die duidelijk enig onvrede koesterde omtrent zijn werkomgeving. Heel transparant van PostNL…
Nog steeds krijg ik af en toe een verkeerde brief in de bus, een totaal ander adres, alleen het huisnummer klopt… Maar nu moet je je voorstellen dat ik persoonlijke post krijg van mensen, denk hier aan een bankafschrift, geboortekaartjes, belastingpost.. En nu kom ik bij de oorsprong van mijn klacht, de belasting post is een aantal keer niet gekomen, althans niet in mijn bus…en dat was toch wel vrij belangrijk….
Wat gebeurd er vervolgens, de Belastingdienst roept: Meneer, wij hebben u meerdere malen er van op de hoogte gesteld dat u een aangifte diende te doen (wat ik overigens niet wist, oke dat is inderdaad mijn verantwoordelijkheid) maar u reageert niet, dus meneer hierbij moet u een “verzuim boete” betalen, ca. 240 EURO… Ik heb met PostNL contact proberen te leggen voor opheldering en een vergoeding, wat wil het geval, er is maar een communicatie ingang bij PostNL, en ja alleen per mail. Ik heb met circa 5 verschillende medewerkers gemaild, die tot grote ergernis, een standaard antwoord terug stuurde, kwam er op neer dat ze hun excuus aanboden en dat PostNL er naar streeft de post correct af te leveren in de toekomst, troost je PostNL, nog steeds niet.
Enfin, ik vind dat een post bedrijf die geacht wordt je post af te leveren hier verantwoordelijkheid in moet nemen, maar nee. PostNL verschuild zich achter verschillende artikelen met o.a. daarin, “indien er beschadiging, verlies, overmacht of iets dergelijks plaatsvind, zij niet aansprakelijk zijn”
Maar nee POSTNL zo werkt het niet!! Er is gewoon sprake van een niet naar behoren functionerende medewerker die, hoogstwaarschijnlijk door jullie eigen toedoen, dermate gefrustreerd is geraakt dat deze dergelijke acties uitvoert(de) En wie trekt er aan het kortste eind? Precies ik! Ik moet A: 240 Euro betalen die voorkomen had kunnen worden en B: Ik moet het er maar mee doen dat mijn persoonlijke gegevens de kans lopen ergens op een vreemde deurmat te vallen.
Meen je toch niet.
Gewenste Oplossing:
Vergoeding door PostNL van de geleden schade
