Klacht: Pakketten zitten (waarschijnlijk) vast in de automaat

ManuelViskoning op 10 januari 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vorige week drie pakketten naar een pakketautomaat laten sturen. Volgens de TT is de bezorger onderweg én is het pakket bezorgd. Omdat de bezorger nog ‘onderweg’ is, komen er geen afhaalcodes vrij.
Klantenservice telefonisch doet niets (30min wachttijden) en klantenservice op Twitter adviseert om contact op te nemen met de pakketautomaat.

Omdat de pakketten een vreemde bezorgstatus hebben, zitten ze waarschijnlijk na drie dagen nog steeds vast in de machine.
Ten einde raad. Een koevoet in de automaat zetten is ook weer zo aso.

Gewenste Oplossing:

Pakketten uit de automaat te halen.

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht ManuelViskoning

1 jaar geleden - Zojuist PostNL proberen te spreken. Verbinding is gewoon verbroken. Nu weer in de wacht... Dit bericht is NIET van PostNL, maar van de ontvanger.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht ManuelViskoning

1 jaar geleden - (Ontvanger) Zojuist contact gehad met de PostNL onderzoeksteams. Zij zeggen dat ik contact op moet nemen met de verzendende partijen. De verzendende partijen willen echt geen actie ondernemen omdat volgens een deel van de TrackTrace de pakketten in de pakketautomaten zitten. PostNL zegt echter dat de pakketten niet in de automaten zitten en zeggen mij niet verder te kunnen helpen omdat ik de ontvangende, en niet de verzendende partij ben.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 10 januari 2023 om 13:16 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste klant,

Bedankt voor uw berichten op Klacht.nl. Ik lees dat u geen pincodes heeft ontvangen voor de pakket- en briefautomaat. Natuurlijk kan ik mij indenken dat u de codes wilt hebben om uw zendingen met barcodes 3SMYPA564331058 en 3SNOUP579979030 op te halen en graag geef ik uitleg.

Zojuist hebben wij uw bericht telefonisch besproken. Om de codes alsnog op te vragen is nader onderzoek nodig en inmiddels is dit onderzoek voor beide zendingen uitgevoerd. Hierdoor zijn we tot de conclusie gekomen dat voor beide pakketten helaas geen pincode is gegenereerd. Om u te kunnen vertellen waarom de pincodes niet beschikbaar zijn én waar de pakketten op dit moment zijn, is verder onderzoek nodig. Daarom heb ik u geadviseerd om opnieuw contact op te nemen met de afzenders. Als er onduidelijkheden zijn of een te lange overkomstduur, kan de afzender een officieel onderzoek bij ons aanvragen. Nogmaals mijn excuses voor het ontstane ongemak.

Als u in de toekomst nog vragen heeft, helpen we u graag via postnl.nl/klantenservice. Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen en leest u hoe u contact met ons kunt opnemen.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

ManuelViskoning

Heeft op 11 januari 2023 om 03:55 geantwoord

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Deze klacht is nog niet opgelost, ik heb mijn pakketten namelijk nog niet. De eigenaarschap van de klacht is alleen verplaatst van ontvanger naar verzender.

Bij navraag in de wijk kreeg ik mee dat meer mensen problemen ondervinden bij deze nieuwe automaat, zowel bij verzenden als ontvangen. PostNL, stuur aub gewoon een monteur langs om alle vakken te controleren, want schijnbaar klopt de inhoud van wel meer vakken niet in de machine.

Alle klachten die gemeld zijn door ManuelViskoning