Klacht: Pakketten uit Israel niet aangekomen

op 25 maart 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb 3 pakketten uit Israel laten opsturen. Deze zijn op dezelfde dag verstuurd en zouden op 3 verschillende adressen geleverd worden, maar wel in dezelfde wijk.
Het eerste pakket is op 25-01-2020 geleverd. De andere 2 pakketten hebben we nog steeds niet gezien.
Hierover heb ik de afzender benaderd en die heeft aangegeven dat alle 3 pakketten zijn verzonden en geleverd. Hij heeft me de tracecode gestuurd en inderdaad, via een van de websites heb ik de tracecode van de vermiste 2 pakketten ingevoerd en daar wordt aangegeven dat de pakketten geleverd zijn wat NIET KLOPT. Het zendende bedrijf kan vanwege de CORONAVIRUS de pakketten momenteel niet traceren. beWaar blijven mijn pakketten nou? Wie is hiervoor verantwoordelijk?

Ik wil de pakketten hebben

7 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

7 dagen geleden - Geachte heermevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakketten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Ik snap inderdaad dat u nog graag de andere pakketten snel ontvangt. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- de Tracking codes van uw zendingenZodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet,PostNL KlantenserviceIk ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht NablusAskar

7 dagen geleden - Deze 3 pakketten zijn opgestuurd: EE179334561IL EE179334589IL EE179334575ILDe eerste 2 zijn nooit aangekomen, ook al staat op track and trace dat ze geleverd zijn De laatste is op 25 januari geleverd

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 25 maart 2020 om 10:03 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor uw reactie en het meesturen van de Track en Trace codes. Ik heb gekeken naar de status van de eerste twee pakketten en wil dit graag toelichten.

Ik zie dat het pakket met code EE179334589IL op 26 februari is afgeleverd op een PostNL punt, maar een pakket blijft 7 dagen op deze locatie ter afhaling, dus ik ga ervan uit dat dit pakket inmiddels retour is gegaan. Ik zie dat het andere pakket EE179334561IL retour is gezonden naar de afzender. De exacte reden van retour staat op het pakket vermeld en dit kunt u navragen bij de afzender. Het kan een aantal weken duren voordat het pakket daar terug is. Mochten de pakketten niet retour komen, dan kunnen de afzenders een klacht indienen of een onderzoek laten instellen via hun lokale postdienst.

PostNL Klantenservice

Heeft op 29 maart 2020 om 18:16 geantwoord

Is er iemand die deze situatie serieus kan oppakken.

Alle klachten die gemeld zijn door NablusAskar