Klacht: Pakketten niet bezorgd, maar volgens track trace wel

op 25 maart 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag zouden er 2 pakketten op mijn adres bezorgd worden tussen 11.30 en 15.00 uur van coolblue en bol.com. Er staat rond 12 uur een busje van de bezorger aan de overkant van de straat. Dit zie ik door mijn raam. De bezorger komt vervolgens niet naar mijn kant van de straat, er wordt dus niet aangebeld en ook niks bezorgd. Busje rijdt weg en ik krijg daarna wel doodleuk een melding via Track Trace dat het om 12.15 uur bezorgd is. Er is ook geen briefje in de bus gedaan dat het ergens anders bezorgd is. Nagevraagd bij de buren en bij het dichtstbijzijnde postnl punt. En nergens is er iets afgeleverd. Het lijkt wel alsof er gewoon bewust niet is bezorgd maar wel op ‘bezorgd’ is gedrukt. Heb postnl vervolgens gebeld en die kunnen niks betekenen voor me want ze weten niet wie de driver is. En ik moet dan bij de afzender (coolblue en bol.com) zijn voor mijn klacht. Waarom kan dit zo makkelijk? En waarom kan er niet gewoon even contact opgenomen worden met de bezorger voor opheldering? Zo raken er naar mijn idee heel makkelijk heel veel spullen kwijt. Heeft postnl dan helemaal geen controle op de diensten die zij leveren?

Ik ben tevreden als mijn bestelde spullen gewoon netjes bezorgd worden en als postnl iets meer zijn best zou doen in dit soort situaties om eventuele fouten te rectificeren.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 25 maart 2020 om 13:41 geantwoord

Geachte heermevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u twee pakketten niet heeft ontvangen, ondanks dat de status wel aangeeft dat deze bezorgd zijn. Ik kan me voorstellen dat dit erg verwarrend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

De reden dat wij u doorverwijzen naar de afzender, is omdat de afzender onze opdrachtgever is en ons betaald heeft voor de verzending. Dat maakt de afzender onze klant, en omdat u de afzender betaald heeft, bent u de klant van de afzender. In dit geval kunt u de afzender aanspreken over het feit dat u nu niet gekregen heeft waarvoor u betaald heeft, en de afzender kan ons aanspreken over het feit dat hij ons betaald heeft voor een service die wij nu niet geleverd hebben. Zodra de afzender contact met onze zakelijke klantenservice opneemt, dan zetten wij een bericht (tevens een klacht) uit naar de betrokken bezorger om te vragen waar hij of zij dit pakket bezorgd heeft.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Man zonder beamer