Klacht: Pakketje stuk door bezorger, PostNL geeft geen vergoeding!

girllxx op 02 september 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Allereerst wil ik mededelen dat de volgende klacht al een paar dagen geleden door mij is ingediend. PostNL heeft hierop gereageerd met de vraag naar mijn gegevens en ik zou dat in een reactie op dat bericht dan kunnen delen. Reageren op dat bericht is niet mogelijk. Daarnaast wil ik geen persoonlijke gegevens op een openbare site plaatsen. Bij deze dus opnieuw de klacht en het nummer van het betreffende pakket; 3SOPKA672360550.

Een paar weken geleden heb ik een pakketje (muziekmobiel) verstuurd via postNL. Bij verzenden was het nog als nieuw en bij aankomst kreeg ik bericht en een filmpje van de ontvanger dat de mobiel kapot en beschadigd was. Zij gaf aan dat dit niet de eerste keer was dat haar bezorger slordig met pakketten omgaat. Beiden hebben wij contact met PostNL opgenomen. Wij kregen te horen dat omdat we niet verzekerd zijn en het pakket niet aangetekend is verstuurd, dat we niet op een vergoeding hoeven te rekenen. Na meermaals te hebben aangegeven dat de desbetreffende bezorger vaker pakketten kapot heeft afgeleverd en het niet zo kan zijn dat omdat hij er slordig mee omgaat dat er geen vergoeding komt, is het gesprek afgesloten met: we gaan het intern behandelen en u krijgt geen terugkoppeling.

Ik wil dat mijn pakket vergoed wordt.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 02 september 2023 om 11:24 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses voor het feit dat de muziekmobiel die u onlangs heeft verzonden beschadigd is aangekomen. Ik kan me voorstellen dat dit voor zowel u als de ontvanger een nare situatie is. Ik zie inderdaad dat er intern een klacht voor u is gerapporteerd. U zal hier geen verdere terugkoppeling over ontvangen. Omdat het pakket standaard is verzonden is het niet verzekerd bij schade of verlies. Het is niet mogelijk om hier een vergoeding voor te ontvangen. Ik hoop dat u samen met de geadresseerde tot een oplossing kunt komen.

PostNL Klantenservice

girllxx

Heeft op 02 september 2023 om 11:47 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dit is dezelfde reactie als die ik via de chat kreeg. Het betekend dus eigenlijk dat een bezorger met pakketten kan omgaan hoe diegene wil en dat de klant daar gewoon de dupe van is.

Alle klachten die gemeld zijn door girllxx