Klacht: Pakketje niet bezorgd

Wilma Heutink op 16 januari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nadat gisteren een afspraak met post.nl werd gemaakt vanmorgen een pakket te bezorgen om 09.00 uur bij de Jumbo Supermarkt te Winterswijk,bleek vanmorgen dat het pakket niet bezorgd is. De track-en tracecode geeft aan dat het bezorgmoment is uitgesteld. Bij navraag bij klantenservice blijkt dat het pakketje pas morgen bezorgd kan worden. Helaas bevat het pakket een fotocamera die morgen mee zou moeten op een vakantie. Dat kan dus niet! Post.nl kan/wil niet aangeven hoe het komt dat de bezorgafspraak (kosten 1,95 euro) niet nagekomen is. De klantenservice kan een interne klacht indienen, maar daarvan krijg ik geen terugkoppeling. Dat is kennelijk niet nodig voor klachtenafhandeling. Ik vind het onbegrijpelijk dat een afspraak waarvoor notabene extra betaald moet worden zonder opgaaf van redenen gewijzigd wordt en niet naar behoren opgelost kan worden.

Ik zou graag zien dat post.nl vandaag nog het pakketje aflevert zoals afgesproken en waarvoor betaald is.

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 16 januari 2018 om 11:10 geantwoord

Geachte mevrouw Heutink,

Uit uw bericht begrijp ik dat u heeft gekozen voor Extra Vroeg ophalen en dat uw zending vervolgens is uitgesteld naar de volgende werkdag. Daar heeft u over gebeld, maar ben u niet naar tevredenheid geholpen. Dat dit een frustrerende situatie is, kan ik mij voorstellen.

Bij het kiezen voor Extra Vroeg ophalen kiest u ervoor dat een pakketje voor 9:00 uur bij de afhaallocatie op te halen is. Daarbij geeft u echter niet aan om welke dag dit gaat. Als u het dus op de 9e aanvraagt streven wij ernaar het op de 10e uit te voeren. Door omstandigheden kan dit de 11e of 12e worden. Dan voeren wij het Extra Vroeg ophalen nog steeds uit, maar wellicht niet wat u verwachtte. Mijn excuses voor het ongemak, maar ik kan dit helaas niet herstellen.

Wilma Heutink

Heeft op 16 januari 2018 om 14:40 geantwoord

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Dat het de bedoeling was om het pakketje de volgende dag vroeg te krijgen ligt natuurlijk voor de hand. In de track en trace stond dit ook zo vermeld. De volgende ochtend werd de vertraging gemeld. Door een medewerker is mij toegezegd dat de €1,95 teruggestort wordt, dus daar wacht ik dan maar op.

Alle klachten die gemeld zijn door