Mijn Klacht:
Ik heb op 3 januari ´s avonds laat 2 pakketjes klaar gemaakt voor verzending en online een verzendlabel van DHL besteld. De volgende dag was ik de gehele dag van huis en heb mijn vrouw gevraagd de 2 pakjes bij DHL in te leveren. Per ongeluk leverde zij beide pakjes bij postnl af. 1 pakje kreeg ze mee terug met de mededeling `deze is niet van ons, die moet naar DHL, kijk maar dat kunt u zien want er zit een DHL label op` Kennelijk heeft de computer het andere pakje dus wel geaccepteerd.
Vervolgens zie ik via de Track Trace dat het pakje in het sorteer centrum bij postnl is gearriveerd. En daar bleef het liggen…..???!!!!
Zowel DHL als postnl zeggen dat er tussen de pakketdiensten overeenkomsten zijn om verkeerd geleverde pakjes bij de collegaconcurrent in te leveren. Kon iets langer duren.
postnl zegt dat DHL een onderzoek moet instellen en DHL zegt niets te kunnen doen omdat het pakje nog niet geleverd is. Met het vingertje naar elkaar wijzen. Tevens verstopt postnl zich door te zeggen dat ik een overeenkomst met DHL heb en niet met hun. Dus moet DHL gaan onderzoeken. Ik zie het anders…..ik heb wel een overeenkomst met DHL maar feit is en blijft dat postnl het `verkeerde`pakje geaccepteerd heeft. postnl heeft mijn pakje nu kwijt gemaakt. Daar stel ik ze aansprakelijk voor maar ze blijven maar ontkennen en houden vol dat het door DHL geregeld moet worden. Ik heb gevraagd om een bewijs bijv. in de vorm van een handtekening o.i.d. waarop staat dat het pakje bij hun het sorteercentrum verlaten heeft. Ze geven geen antwoord op mijn vraag en draaien er omheen. Eigenlijk schandalig voor organisaties die zeggen dat ze binnen 24 uur leveren er bij een bijzonderheid een probleem niet binnen 24 DAGEN kunnen oplossen
Gewenste Oplossing:
Als het pakketje alsnog bij mijn klant bezorgd wordt danwel ik krijg het gehele bedrag vergoed aan schade dan kan ik de klant het geld terug geven.
