Klacht: pakketje kwijt

op 08 februari 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb op 3 januari ´s avonds laat 2 pakketjes klaar gemaakt voor verzending en online een verzendlabel van DHL besteld. De volgende dag was ik de gehele dag van huis en heb mijn vrouw gevraagd de 2 pakjes bij DHL in te leveren. Per ongeluk leverde zij beide pakjes bij postnl af. 1 pakje kreeg ze mee terug met de mededeling `deze is niet van ons, die moet naar DHL, kijk maar dat kunt u zien want er zit een DHL label op` Kennelijk heeft de computer het andere pakje dus wel geaccepteerd.
Vervolgens zie ik via de Track Trace dat het pakje in het sorteer centrum bij postnl is gearriveerd. En daar bleef het liggen…..???!!!!
Zowel DHL als postnl zeggen dat er tussen de pakketdiensten overeenkomsten zijn om verkeerd geleverde pakjes bij de collegaconcurrent in te leveren. Kon iets langer duren.
postnl zegt dat DHL een onderzoek moet instellen en DHL zegt niets te kunnen doen omdat het pakje nog niet geleverd is. Met het vingertje naar elkaar wijzen. Tevens verstopt postnl zich door te zeggen dat ik een overeenkomst met DHL heb en niet met hun. Dus moet DHL gaan onderzoeken. Ik zie het anders…..ik heb wel een overeenkomst met DHL maar feit is en blijft dat postnl het `verkeerde`pakje geaccepteerd heeft. postnl heeft mijn pakje nu kwijt gemaakt. Daar stel ik ze aansprakelijk voor maar ze blijven maar ontkennen en houden vol dat het door DHL geregeld moet worden. Ik heb gevraagd om een bewijs bijv. in de vorm van een handtekening o.i.d. waarop staat dat het pakje bij hun het sorteercentrum verlaten heeft. Ze geven geen antwoord op mijn vraag en draaien er omheen. Eigenlijk schandalig voor organisaties die zeggen dat ze binnen 24 uur leveren er bij een bijzonderheid een probleem niet binnen 24 DAGEN kunnen oplossen

Als het pakketje alsnog bij mijn klant bezorgd wordt danwel ik krijg het gehele bedrag vergoed aan schade dan kan ik de klant het geld terug geven.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 08 februari 2019 om 11:02 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het verkeerd ingeleverde DHL-pakket. PostNL en DHL verwijzen naar elkaar en u uw pakket is nog steeds niet terecht. Ik kan me voorstellen dat u graag meer duidelijkheid wilt. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik heb even meegekeken en ik kan in dit geval ook niets voor u betekenen. Zoals mijn collega’s telefonisch ook hebben aangegeven wordt dit pakket overdragen aan de juiste bezorgdienst. De bezorging kan hierdoor wel enige vertraging oplopen. Ik kan niet precies aangeven wanneer het wordt bezorgd. Het spijt me! Hopelijk wordt het alsnog snel bij de ontvangende partij afgeleverd.

PostNL Klantenservice

Heeft op 09 februari 2019 om 11:43 geantwoord

Er is wederom GEEN oplossing. Wat er wel gebeurt en dat is een feit, dat is dat postnl erg vasthoud aan het ontwijken van vragen en geven van een bevredigend antwoord. Wederom `draait men eromheen` en komen er standaard antwoorden. Geeft het onprettige gevoel van `pappen en nathouden` maar er is dus nog steeds geen feitelijke actie ondernomen. Toon mij nu eens iets aan wat er aan actie is ondernomen of geef gewoon toe dat het pakje bij jullie zoek is geraakt!! Wees gewoon eerlijk en stel de klant schadeloos.
Hoe moeilijk kan het zijn....???? Alles is via de computer gelogd en te volgen. Het eindigt in een sorteer centrum. Dat is het laatste punt waar het pakje terecht is gekomen. Daar heeft men dus ontdekt dat het `fout` is en is het pakje weggehaald en kennelijk apart gezet. Er bestaat al enige jaren een apparaat waarmee we contact kunnen leggen. In de volksmond heet dat een telefoon. Hoe moeilijk is het om als klantenservice/klachten afhandeling eens te bellen met het sorteer centrum en te vragen of er fysiek gekeken/gezocht kan worden door een medewerker. Naast de telefoon bestaat er inmiddels ook zo iets als e-mail....als bellen niet gaat mail dan met die afdeling. Daar moeten toch ook mensen werken lijkt mij zo. Al ik als organisatie zo iets als deze zaak heb dan zou ik alle tijd en moeite steken in het oplossen en er niet omheen draaien en ontwijkende antwoorden geven. Gewoon te schandalig voor woorden en dan nog durven vragen of het zo goed is opgelost? Nee ik heb het niet over een paar dagen. Het is vandaag al 9 februari en het pakje is op 4 januari ingeleverd!!! Meer dan een maand weg.......en post.nl zet gewoon de `automatische beantwoorder`aan. Als postnl het pakje al heeft overgedragen dan verwacht ik een bewijs daarvan. Hoe simpel is het om iets van een vrachtbrief te kunnen tonen waarop staat dat het pakje al bij DHL is afgeleverd. Dan staat er ook een aflever locatie en naam bij. Dan weten we ook wie het pakje voor het laatst in handen heeft gehad. Zolang dat niet getoond word is het pakje dus nog gewoon in bezit van postnl en is er niets mee gebeurt.
Dat het misschien iets langer gaat duren dat begrijp ik best maar wat is `enige vertraging`......bij de Nederlandse Spoorwegen heeft men het dan over een paar minuten....hoe zit dat bij postnl...paar maanden????
Klacht opgelost?? Wat denk u zelf.
Ik verwacht bewijs materiaal van postnl waarin men mij kan aantonen dat zij het pakje niet meer in bezit hebben.
Als u weer een reactie wilt geven waarin u wederom met ontwijkende antwoorden en standaard zinnen de boel probeert te ontwijken mag u zich de moeite besparen. Ik accepteer alleen een echt, goed en eerlijk antwoord.
Vriendelijke groeten,

Rob

Alle klachten die gemeld zijn door DHL bij postnl